دستیار صوتی الکسا از این پس توانایی پخش موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دارد - تکفارس 
دستیار صوتی الکسا از این پس توانایی پخش موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دارد - تکفارس 

دستیار صوتی الکسا از این پس توانایی پخش موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دارد

پویان ایزدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 12:04
الکسا

دستیار صوتی الکسا به قابلیت جدیدی به نام DeepMusic مجهز شده که می‌تواند آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را اجرا کند.

همان‌طور که در صفحه رسمی آمازون مشخص شده، آهنگ‌های تولیدی DeepMusic به طور کامل توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شوند. با این حال، آمازون می‌گوید “ما مجموعه‌ای از نمونه‌های صوتی و یک شبکه عصبی مجدد را برای DeepMusic راه اندازی کرده‌ایم”.

در این سیستم هوشمند نمونه‌ای از یادداشت‌های فردی وجود دارد که می‌تواند جزو ابزار باشد و همچنین قطعه‌های موسیقی را با هم در می‌آمیزیم تا یک قطعه مناسب و کلی به صورت هوشمند نواخته شود. DeepMusic “هیچ دخل و تصرفی توسط انسان” نخواهد داشت. هوش مصنوعی همچنین برای ایجاد آثار هنری DeepMusic در اسپیکرهای اکو و اکو اسپات مورد استفاده قرار گرفته است.
هنگامی که قابلیت‌های DeepMusic برای Alexa فعال شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از الکسا برای پخش یک آهنگ توسط DeepMusic درخواست کنید. زمانی که DeepMusic با اجرا قطعه‌ای پیانو تست شد، با این که نوعی موسیقی کلاسیک را می‌شنیدیم اما اثرات رباتیک مانندی در آن حس می‌شد که کاملا به گوش می‌رسید. این صدا توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. پیشرفت بزرگی را شاهد هستیم، چرا که هوش مصنوعی می‌تواند نت‌ها را بنوازد، ترکیب کند و قطعه موسیقی از آن به وجود آورد.

علیرغم محدودیت‌ها، هنوز هم آمازون معتقد است که می‌تواند هوش مصنوعی را برای نواختن و موسیقی سازی پیشرفت دهد. البته باید توجه کنید که DeepMusic به خودی خود نمی‌تواند موسیقی خلق کند، بلکه دستیاری برای اجرا قطعه‌های پیش نواخته شده خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید