فورد برای آینده‌ای بهتر، ماشین‌های شاسی‌بلند و کامیون‌های هیبریدی تولید می‌کند - تکفارس 
فورد برای آینده‌ای بهتر، ماشین‌های شاسی‌بلند و کامیون‌های هیبریدی تولید می‌کند - تکفارس 

فورد برای آینده‌ای بهتر، ماشین‌های شاسی‌بلند و کامیون‌های هیبریدی تولید می‌کند

سید محمد معلمی
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 18:15
فورد برای آینده‌ای بهتر، ماشین‌های شاسی‌بلند و کامیون‌های هیبریدی تولید می‌کند - تکفارس 

در حالی که فورد اکثر ایام سال را به برنامه مربوط به شهرها و ماشین‌های هوشمند اختصاص داده است، ولی اخیراً باز هم درباره خودروهای شاسی‌بلند و کامیون‌های هیبریدی اظهارنظر کرده است و گفته که قصد دارد از این نوع وسایل نقلیه تولید کند اما فورد به خاطر مداخله در صنعت ماشین‌های برقی بسیار مشهور است.

در روز پنج‌شنبه و در شهر میشیگان آمریکا، مدیرعامل فورد، آقای جیم فارلی، اعلام کرد که برنامه این کمپانی ورود هر چه سریعتر به تکنولوژی دهه آینده است. دهه‌ای که در آن اکثر خودروها برقی و هیبریدی هستند.

چنین وسایلی دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت ۴G و LTE می‌باشند و در آنها سیستم ترمز هوشمند نیز دیده خواهد شد.

فورد پیش از این اعلام کرده بود که به زودی نسخه هیبریدی کامیون F-150 و خودروی اسپورت Mustang را تولید خواهد کرد ولی حالا می‌گوید که قصد دارد ماشین هیبریدی خودروهای شاسی‌بلند Escape و Explorer را نیز تولید نماید. همچنین، ورژن هیبریدی کامیون Bronco و ماشین شاسی‌بلندی که نام آن معرفی نشده نیز وارد بازار خواهند شد.

البته خودروهای هیبریدی در برخی قسمتها با هم متفاوت هستند. مثلاً: کامیون F-150 سیستم یدکی و ژنراتور آن تغییر خواهند یافت و در خودرو Mustang دارای طوقی بهتری خواهد بود و در واقع عملکرد آن شبیه به ماشین V8 خواهد بود.

ژرمی آسودو، مدیر بازرسی صنعت شرکت Edmunds می‌گوید: پیشرفته‌سازی برخی خودروها تقریباً حرکت رو به عقب است ولی بهتر کردن خودروهای شاسی‌بلند، نشانه پیشرفت است.

او ادامه می‌دهد: اگرچه این برنامه باید مخفی می‌ماند و در سال ۲۰۲۰ فاش می‌شد، ولی باید بگوییم که خودروهای آتی فورد، رقابت تنگاتنگی با حریفانشان خواهند داشت. البته این را نیز بگوییم که بازار فروش خودروهای شاسی‌بلند کمی ضعیف است ولی مطمئناً با طراحی دوباره و تغییراتی که اعمال خواهند شد، به زودی بازار آنها نیز رونق خواهد گرفت.

فورد علاوه بر تولید خودرو، در ماه ژانویه نوعی باتری معرفی کرد که Mach 1 نام داشته و عملکرد بهتری دارد.

فورد گزارش داده است که تا سال ۲۰۲۲، حدود ۶ نوع خودرو برقی تولید می‌کند که شیوه شارژ شدن آنها متفاوت است.

نایب‌رئیس بخش هوشمندسازی و برقی سازی خودروهای فورد، آقای شریف ماراکبی می‌گوید: قرار دادن شارژر در صندوق عقب یک ماشین و حرکت با آن، اصلاً نمی‌تواند به پیشرفته شدن خودروهای برقی کمک کند. بنابراین ما علاوه بر افزایش تولید خودروهای الکتریکی، باید آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را نیز در آنها قرار دهیم تا نظر مثبت مشتریان و استفاده‌کنندگان را جذب کنیم.

با توجه به حضور موفقیت‌آمیز کامیون‌های سری F در بازار، کاملاً منطقی است تا فورد در عرصه کامیون‌ها نیز سرمایه‌گذاری نماید. زیرا همانگونه که این کمپانی اعلام کرده است، درآمد کامیون‌های سری F، از درآمد فروش برندهایی مانند فیسبوک، کوکاکولا و نایک بیشتر است.

این شرکت خودروسازی تا به حال نمونه کوچک‌تر خودرو Ranger را به نمایش درآورده است و انتظار می‌رود تا در سال آینده، از این خودرو و ماشین شاسی‌بلند Bronco رونمایی نماید. لازم به ذکر است که این دو وسیله در آمریکا تولید خواهند شد.

اگرچه فورد در آمریکا پس از تویوتا، رده دوم فروش خودروهای برقی را در اختیار دارد، ولی شهرت آن به اندازه تویوتا، جنرال موتورز، تسلا و یا حتی نیسان نیست.

حال با این برنامه‌ریزی، باید دید که آینده تولید خودروهای برقی برای فورد چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.