آمازون حالت پیگیری را به Alexa اضافه خواهد کرد - تکفارس 
آمازون حالت پیگیری را به Alexa اضافه خواهد کرد - تکفارس 

آمازون حالت پیگیری را به Alexa اضافه خواهد کرد

Mo.T
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - 13:54
الکسا

شرکت آمازون تویک(tweak) جدیدی را به دستیار شخصی خود، Alexa  افزوده‌ است. علاوه بر آن برای بهبودبخشیدن به تجربه‌ای که کاربر از صداها بدست‌می‌آورد، حالتی را به‌نام حالت‌پیگیری(Follow-up Mode) به دستگاه‌های خود اضافه‌ کرده‌است، که با کمک این حالت دستورات جدید بدون نیاز به گفتن کلمه Alexa، برای فعال کردن دستگاه، به Alexa داده‌ می‌شوند.

عملکرد این حالت بسیار ساده است. هنگامی که Alexa دستوری را شنیده و کامل کند، نور آبی رنگی برای ۵ثانیه در قسمت بالای دستگاه شما نمایان خواهدشد؛ که به معنی آن است که Alexa هنوز در حال گوش‌دادن به شما است. اگر شما دستور دیگری بدهید می‌توانید بدون گفتن کلمه Alexa این کار را انجام‌دهید و اگر در طی زمان ۵ثانیه‌ای که چراغ‌آبی روشن‌است دستوری ندهید، Alexa دوباره وارد حالت استراحت خواهدشد.

البته این عملکرد به معنی این نمی‌باشد که Alexa می تواند چندین دستور را بصورت همزمان و زنجیره‌ای انجام‌دهد، بلکه این عملکرد به شما این امکان را می‌دهد که دستوری را به دستگاه بدهید و بعد از پایان یافتن آن دستور بعدی را بلافاصله بدون گفتن عبارت Alexa از دستگاه بخواهید. می‌توانید برای اطمینان‌یافتن از پایان یک کار با گفتن عبارت های “ممنونم” و یا “توقف”، دستگاه را دوباره به حالت استراحت بازگردانید.

این عملکرد هنگام صحبت‌کردن با شخص دیگری(از طریق دستگاه) و یا هنگام گوش‌کردن به موسیقی یا کتاب‌صوتی، در دسترس نمی‌باشد.

برای اطمینان از عملکرد این حالت باید منتظر رونمایی از نسخه اصلی آن باشیم. البته قابل پیش‌بینی میباشد که Alexa توانایی بررسی صداهای محیط و حذف‌کردن نویزها و دستورات غلط خواهد‌داشت. Amazon اندک اندک در حال متوجه شدن این موضوع است که، همواره همه چیز درست کار نخواهدکرد و گاهی نیاز به تغییر دادن برخی چیزها می‌باشد.

در حال حاضر حالت پیگری تنها به زبان انگلیسی در دسترس می‌باشد و به‌نظر می‌رسد که تمام دستگاه‌های پشیتیبانی‌کننده از Alexa، از این حالت نیز پشتیبانی خواهندکرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید