فیسبوک توسط کره جنوبی جریمه شد - تکفارس 
فیسبوک توسط کره جنوبی جریمه شد - تکفارس 

فیسبوک توسط کره جنوبی جریمه شد

سید محمد معلمی
۲ فروردین ۱۳۹۷ - 16:29
فیسبوک توسط کره جنوبی جریمه شد - تکفارس 

شرکت مخابرات کره جنوبی، فیسبوک را به خاطر کم کردن سرعت اینترنت کاربران در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، حدود ۳۷۰ هزار دلار جریمه کرد.

کمیته ارتباطات کره جنوبی از ماه می سال قبل، در مورد فیسبوک تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که این کمپانی به صورت غیرقانونی دسترسی کاربران را محدود کرده است.

بر اساس قوانین کره جنوبی، هیچ شرکتی حق ندارد تا ارتباطات اینترنتی کاربران را به ISPهای چین و آمریکا متصل کند مگر اینکه به کاربران خبر داده شود.

در برخی موارد که این اتفاق رخ داد، باعث شد تا سرعت اینترنت مشترکان تا ۴٫۵ برابر کاهش یابد.

در سال گذشته تعداد کاربران فیسبوک که سرعت اینترنت آنها کم شده بود، ۱۴٫۵ میلیون نفر بودند که انتظار می‌رود این رقم در سال جاری، به ۱۴ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر برسد.

شرکت مخابرات کره جنوبی (KCC) در بیانیه‌ای اعلام کرد: فیسبوک به شکایت‌های شرکت مخابرات کره جنوبی مبنی بر انتقادات کاربران به خاطر کاهش سرعت اینترنت بی‌توجه بوده است و در نتیجه کیفیت خدمات آن در سطح مناسب خود باقی نماند. به علاوه، پس از اینکه شیوه تغییر مسیر اتصالات اینترنتی پاییز گذشته توسط فیسبوک منتشر شد، این شرکت آنها را دوباره بازیابی کرد و به حالت اول برگرداند.

کاربران در مورد سرعت پایین ISPهای محلی هنگام اتصال به فیسبوک و اینستاگرام شاکی هستند. برای مثال، SK Broadband (نوعی ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی در کره جنوبی) در روز ۱۰ شکایت و شرکت دیگری به نام LG UPlus نیز در روز به طور میانگین ۳۴ شکایت از جانب کاربران دریافت می‌کردند.

فیسبوک اما در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از رخ دادن این اتفاق بسیار ناراحتیم و سعی می‌کنیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم تا کاربران با ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی کره جنوبی همکاری خود را ادامه دهند.

این رسانه اجتماعی‌ ادامه می‌دهد: شرایط استفاده فیسبوک هیچگونه ضمانتی ندارد که ارائه دادن خدمات بدون تأخیر انجام شود بنابراین قوانین مخابراتی و اینترنتی کره جنوبی نباید نسبت به این موارد حساس باشند.

البته شرکت مخابرات کره جنوبی (KCC) این ادعای فیسبوک را نپذیرفته و به این رسانه اجتماعی دستور داده تا لیست شرایط استفاده خود را اصلاح کند.

ذکر این نکته نیز الزامی است که خبر شکایت کره جنوبی از فیسبوک، هیچگونه ارتباطی با رسوایی این شبکه اجتماعی و بازرسی کمبریج ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.