تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید - تکفارس 
تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید - تکفارس 

تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید

محراب کرامتی
۲ فروردین ۱۳۹۷ - 21:59
تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید - تکفارس 

در سال های اخیر نقش باکتری ها و دیگر ارگانیسم های زنده درون معده به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. دانشمندان معتقدند که با شناسایی این ارگانیسم ها و نقش آن ها در دستگاه گوارش می‌توانند سلامت جامعه را بهبود بخشند. برخی کمپانی های داروسازی با تبلیغات خود در این بخش توانسته اند میلیون ها دلار فروش داشته باشند. آن ها در تبلیغات خود تنها اشاره کردند که همه چیز به هضم بهتر برمی‌گردد و شما اگر یک دستگاه گوارش بهتر داشته باشید حال بهتری هم خواهید داشت.

باید گفت که هر معده با دیگری متفاوت است و چیزی که برای شما کار می‌کند تضمینی ندارد که روی یک معده دیگر هم همین اثر را داشته باشد. پس باید بدانید که معده تان چه چیزهایی نیاز دارد. کمپانی جدیدی به نام Viome به دنبال پیدا کردن تکنولوژی است که بتواند این کار را انجام دهد.

تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید - تکفارس 

پردازش RNA

Viome با استفاده از پردازش RNA ها قصد دارد تا فعالیت های درون معده شما را بررسی کند. این تکنولوژی به آن ها این اجازه را می‌دهد که رژیمی حساب شده و مقوی بنا بر نیاز هایتان تجویز کند که سلامت بدنتان را افزایش می‌دهد. کاربر مقداری از ضایعات بدن خود را به Viome می‌فرستد. سپس هوش مصنوعی این کمپانی آن را بررسی می‌کند. این کاربران باید یک تست متابولیسم هم انجام دهند. همچنین پرسش نامه ای در مورد عادت های خود پر کنند. این پرسش نامه و تست ها شرایط محیطی و رفتاری منحصر به فرد کاربر را برای هوش مصنوعی شبیه سازی می‌کنند و کار آن را دقیق تر می‌کنند.

Naveen Jain، بنیان گذار و مدیر عامل Viome، اعلام کرد که بسیاری از کمپانی ها با پردازش DNA به آنالیز وضعیت معده شما می‌پردازند. اما بررسی DNA اطلاعات اشتباهی را تولید می‌کند. با بررسی RNA ما می‌توانیم به کاربران خود بطور دقیق بگوییم که چه غذاهایی برایشان خوب است و از چه غذاهایی باید پرهیز کنند. او در ادامه گفت که “RNA زمانی تولید می‌شود که موجود زنده و پویا است. از آنجایی که RNA برای مدت کوتاهی دوام می‌آورد، هر دفعه که شما از خود نمونه ای می‌گیرید فقط می‌توانید میکرو ارگانیسم های زنده را ببینید.”

Jain گفت که آنالیز RNA کاری سخت و گران قیمت است. اما می‌توان آن را در مقیاس بزرگ استفاده کرد. Viome  قصد دارد این تکنولوژی را به مصرف عموم برساند. فقط به دنبال راهی برای کاهش هزینه آن هستند. این تکنولوژی برای افرادی که به دنبال کاهش یا افزایش وزن هستند بهترین راه حل می‌باشند. زیرا در این روش حس و حال بهتری در تمامی اوقات خواهید داشت.

تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید - تکفارس 

دکتر Helen Messier، رئیس بخش پزشکی Viome در مصاحبه ای اظهار داشت که :”اکنون ما می‌توانیم با نگاه به RNA ها و ارگانیسم های آن  بفهمیم که این باکتری ها به چه صورت بر سلامت فرد تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال می‌توانیم تاثیر اسفناج یا بادام را بر بدن فرد بصورت دقیق بفهمیم و بنا بر نتایج آن ها را در رژیم غذایی فرد قرار دهیم یا ندهیم. این کار بدین معنی نیست که آن ماده غذایی مفید نیست. بلکه به آن معنی است که برای شما مفید نیست. زیرا هر معده منحصر به فرد است. “

پلی دوطرفه

مطالعات نشان داده اند که اتفاقاتی که در معده شما می‌افتد بر وضعیت روانی شما هم تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال افرادی که دارای مشکلات معده هستند بنا بر آمار اعصاب ضعیفی دارند و برخی سردرد های شدید نیز دارند. دلیل این موضوع عصبی به نام Vegus است که معده را به مغز متصل می‌کند و پیام های عصبی را بین این دو عضو منتقل می‌کند. به همین دلیل است که پس از صرف غذای مورد علاقه تان حس خوبی دارید. زیرا اگر معده خوشحال باشد احساس خوشی در بدن راحت تر ایجاد می‌شود.

تکنولوژی به کمک رژیم های غذایی می‌آید - تکفارس 

Jain می‌گوید :” عصب رابط بین مغز و معده احساسات و رفتار ما را می‌تواند کنترل کند. پس میکروب های داخل بدن تا حد زیادی ما را کنترل می‌کنند! “

افراد زیادی در زندگی خود رژیم های متفاوتی را امتحان می‌کنند و از آن ها ناراضی هستند. شاید با استفاده از تکنولوژی در تجویز رژیم غذایی مشکلات مربوط به آن برطرف شود. حال شما می‌توانید غذاهایی را مصرف کنید که بهترین تاثیر را بر بدنتان دارند و باعث می‌شوند که حس بهتری نیز داشته باشید. همچنین وزن خود را کم یا زیاد کنید و این کار نیازی به قرص یا دارویی خاص ندارد. بلکه همه به دست خودتان انجام می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید