هدست واقعیت مجازی کوالکام معرفی شد - تکفارس 
هدست واقعیت مجازی کوالکام معرفی شد - تکفارس 

هدست واقعیت مجازی کوالکام معرفی شد

پویان ایزدی
۲ فروردین ۱۳۹۷ - 23:59
هدست واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی شد تا عصر جدیدی در هدست های واقعیت مجازی به وفوع بپیوندد.

سال گذشته شاهد معرفی پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ توسط این کمپانی آمریکایی بودیم. پس از آن هم هدست رفرنس واقعیت مجازی جدید این شرکت به صورت رسمی رونمایی شد و حالا کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کیت دارای یک هدست فوق العاده است که به کلیه توسعه دهندگان اجازه تولید برنامه های واقعیت افزوده و توسعه بهتر را می دهد به علاوه، این کیت از پلتفرم “HTC Vive Wave” نیز پشتیبانی می‌کند که در نتیجه آن، اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن های “Vive Focus” امکان‌پذیر خواهد بود.

هدست کوالکام ضمن پشتیبانی از حرکت در هر شش درجه آزادی سر، به صورت کاملا وایرلس تولید شده و از ردیابی “inside-out” استفاده می‌کند که معنای آن، عدم نیاز به سخت افزار خارجی است. به این موارد باید پشتیبانی از سیستم مرزها را نیز اضافه کرد تا کاربران از موقعیت تعیین‌شده فراتر قرار نگیرند.

یکی از موارد جذاب، بهره‌گیری این هدست از سیستم ردیابی چشم “Tobii EyeCore” است. این سیستم، فناوری “Adreno Foveation” کوالکام را فعال می‌کند؛ رویکردی جالب که با کاهش وضوح سایر بخش‌ها و افزایش وضوح بخشی که به آن نگاه می‌کنید، به سبک شدن بار محاسباتی کمک می‌کند. “HTC Vive Pro” حتی با داشتن برچسب قیمت ۷۹۹ دلاری، فاقد این فناوری است.

کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از قیمت آن در دست نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید