برنامه پوتین برای ارسال روس‌ها به فضا در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
برنامه پوتین برای ارسال روس‌ها به فضا در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

برنامه پوتین برای ارسال روس‌ها به فضا در سال ۲۰۱۹

سید محمد معلمی
۳ فروردین ۱۳۹۷ - 17:16
برنامه پوتین برای ارسال روس‌ها به فضا در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

در قرن ۲۱ قرار داریم و خطر جنگ سرد همچنان وجود دارد بخصوص اینکه روس‌ها و آمریکایی و انگلیسی‌ها هر روز به بهانه‌های مختلف مانند دخالت در انتخابات، حمله‌های سایبری، قتل جاسوسان و . . . با یکدیگر درگیر می‌شوند.

به همین دلیل، پوتین قصد دارد مأموریت‌های فضایی به کره مریخ را در سال ۲۰۱۹ اجرا کند. به علاوه، او گفته که می‌خواهد علاوه بر مریخ، ماه را نیز مورد کنکاش قرار دهد.

اگر مأموریت‌های فضایی مد نظر پوتین موفقیت‌آمیز بود، او می‌خواهد ۳ سال زودتر روس‌ها را به فضا ارسال کند در حالی که ناسا گفته در سال ۲۰۳۰ و SpaceX وعده داده در سال ۲۰۲۴ انسانها را به فضا بفرستند.

ناسا همچنین برنامه دارد به منظور تحقیق و کشف زندگی‌های میکروبها، در سال ۲۰۲۰، مأموریتی به مریخ داشته باشد.

الون ماسک، مدیرعامل SpaceX اخیراً گفته که برنامه دارد تا نخستین هواپیمای حامل انسانها به فضا، موسوم به BFR را آزمایش نماید که اگر این برنامه اجرایی شود، در واقع قبل از زمان گفته کار این هواپیما آغاز می‌شود و اولین پرواز آزمایشی خود را نیز در اوایل سال ۲۰۱۹ انجام خواهد داد.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیز اعلام کرد که مأموریت بعدی در یک مستند، در سایت شبکه اجتماعی روسی به نام Vkontakte آپلود شده است.

او می‌گوید: ما به دنبال اجرای مأموریت‌های مختلف هستیم تا از حقایق فضا اطلاعات بیشتری کسب کنیم و برای این کار، ابتدا به مریخ و سپس به ماه انسان خواهیم فرستاد. نزدیک‌ترین مأموریتی که انجام خواهد شد، در ماه مارس ۲۰۱۹ می‌باشد. متخصصان ما سعی خواهند کرد تا در نزدیکی قطبهای سیارات اشاره شده فرود بیایند زیرا مستنداتی وجود دارد که بیانگر وجود آب در این مکانهاست. البته باید هنوز تحقیقاتی انجام داد و نتایج دیگر جستجوها از دیگر سیارات را نیز در نظر گرفت.

با وجود برنامه‌ریزی دقیق و کامل روسیه، نمی‌توان این کشور را رقیبی جدی برای ناسا و SpaceX دانست تا زودتر از این دو سازمان هوایی وارد کره مریخ شود.

در سال ۲۰۱۱، کاوشگر روسی Phobos-Grunt به مریخ ارسال شد ولی در نهایت در مدار زمین گرفتار شد و در اقیانوس آرام سقوط کرد.

پوتین دلیل این تصمیم خود را نیز اعلام نکرده است ولی باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا یک نفر برای رفتن به فضا رغبت دارد؟

می‌توان برای این تصمیم چنین دلایلی مطرح کرد یا اینکه از فضا اطلاعات بیشتری کسب شود، یا اینکه به فضا کنترل داشته باشد و . . . .

پوتین اعلام کرده است که اگر مأموریت‌های مد نظر او درست انجام شده و موفقیت‌آمیز باشند، روس‌ها به تمام اهداف مطرح شده دست خواهند یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید