سرویس تاکسی پرنده در نیوزیلند - تکفارس 
سرویس تاکسی پرنده در نیوزیلند - تکفارس 

سرویس تاکسی پرنده در نیوزیلند

سید محمد معلمی
۴ فروردین ۱۳۹۷ - 16:14
سرویس تاکسی پرنده در نیوزیلند - تکفارس 

خلاصه خبر

ماشین پرنده‌ای در نیوزیلند تولید شده که تماماً برقی و بدون راننده است و می‌تواند به صورت عمودی هم پرواز کند و هم فرود بیاید.

سرویس تاکسی پرنده در نیوزیلند - تکفارس 

در نیوزیلند پرواز نکردن شما برای هیچ‌کس اهمیت ندارد زیرا این کشور خانه پرنده‌هایی مانند کیا و گونه نادر پنگوئن زرد رنگ است که توانایی پرواز را ندارند.

با وجود این نوع پرنده‌ها و چنین دیدگاهی، چگونه می‌شود که نیوزیلند سرویس تاکسی پرنده راه‌اندازی کرده است؟

در سال ۲۰۱۷، شرکت تولید ماشین‌های پرنده به نام کیتی هاوک که با همکاری لاری پیج تأسیس شده است، نخستین ماشین پرنده خود را تولید نمود.

حالا به نظر می‌رسد که نسخه نهایی این ماشین قرار است در آسمان این کشور پرواز کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده که کیتی هاوک، در چند ماه اخیر، پروازهای آزمایشی به انجام رسانده است و در ۱۳ مارس، نمونه اصلی این وسیله را عرضه کرد و سپس نخستین پرواز رسمی آن نیز انجام شد.

به خاطر برقی بودن، این خودرو با محیط‌زیست سازگاری کامل دارد و کیتی هاوک معتقد است که این وسیله جدیدترین خودرو در فرآیند انقلاب برقی ماشین‌هاست.

این ماشین پرنده برای مسافت‌های بین شهری استفاده می‌شود و می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند. ضمن اینکه حداکثر سرعت آن نیز ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

نیازی به رانندگی با این ماشین پرنده نیست ولی اگر چنانچه خواستید کنترل این وسیله را در دست بگیرید، این خودرو می‌تواند به صورت عمودی پرواز کرده و فرود بیاید.

کیتی هاوک این وسیله را کورا (Cora) نامیده است و می‌گوید که از آن می‌توان هم به عنوان ماشین پرنده بهره برد و هم به عنوان تاکسی پرنده.

در یک مصاحبه مطبوعاتی، کیتی هاوک گفت: ما با دولت نیوزیلند قصد تجاری‌سازی این خودرو را داریم زیرا هدف این است که در طی سه سال، شبکه تجاری و بازرگانی از این وسیله راه‌اندازی نماییم.

البته کیتی هاوک، در زمینه تولید خودروهای پرنده بی‌رقیب نیست و اوبر نیز از سال ۲۰۱۶، در پروژه‌ای به نام صعود اوبر (Uber Elevate) در حال تولید وسیله نقلیه پرنده است.

اوبر هدف خود از تولید چنین وسیله‌ای را کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در زمان و افزایش هوای پاک اعلام کرده است. با این اهداف، به نظر می‌رسد اوبر قصد دارد تا همگان به سفرهای بین شهری سریعتر و بهتر دسترسی داشته باشند. مدت زمانی که این شرکت برای دستیابی به این هدف اعلام کرده نیز حدود ۱۰ سال است.

همچون محصولات کیتی هاوک، خودرو تولیدی اوبر نیز به صورت عمودی هم پرواز می‌کند و هم فرود می‌آید. ضمن اینکه زمان سفر را به نصف کاهش خواهد داد.

همچنین، اوبر قصد دارد تا پروژه خود را در کشور پرجمعیت‌تری نسبت به نیوزیلند انجام دهد و ضمن اینکه، نمی‌خواهد در آن کشور محدودیت‌های پروازی که در آمریکا وجود دارند، حکمفرما باشند.

با همه این توضیحات، هنوز نمی‌توانیم ادعا کنیم که به زودی ماشین‌های پرنده را در آسمان خواهیم دید زیرا اگر میان دو وسیله این‌چنینی، تصادفی رخ دهد، سقوط آنها می‌تواند سازه‌ها، منازل و ساختمان‌های زیادی را تخریب کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید