اکنون Live streaming یوتیوب از طریق رایانه و گوشی ساده‌تر شد - تکفارس 
اکنون Live streaming یوتیوب از طریق رایانه و گوشی ساده‌تر شد - تکفارس 
اکنون Live streaming یوتیوب از طریق رایانه و گوشی ساده‌تر شد - تکفارس 

اکنون Live streaming یوتیوب از طریق رایانه و گوشی ساده‌تر شد

مهدی شفیعی
۵ فروردین ۱۳۹۷ - 22:59
اکنون Live streaming یوتیوب از طریق رایانه و گوشی ساده‌تر شد - تکفارس 

ویژگی جدیدی برای گرفتن لایو استریمینگ (Live streaming) در یوتیوب (YouTube) برای مرورگرهای کروم اکنون در دسترس همگان قرار گرفته است و شما می‌توانید آن را امتحان کنید. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که یک فیلم را از کامپیوتر خود بدون هیچ تجهیزات اضافی‌ای بصورت لایو منتشر کنند و این ویژگی به زودی برای دیگر مرورگرها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. یوتیوب می‌گوید که این قابلیت  اجازه می‌دهد تا بصورت مستقیم با استفاده از دوربین دستگاه‌های ایسوس، ال جی، موتورولا، نوکیا و سامسونگ، یک لایو استریمینگ تهیه کنید. شایان ذکر است شرکت‌های دیگری نیز به این لیست اضافه خواهند شد. امکان ساخت یک ویدیوی لایو، ویژگی‌ای است که کاربران اینستاگرام و فیس بوک مدت هاست از آن لذت می‌برند.

برای دسترسی به این امکان جدید لایو استریمینگ، تنها به YouTube Live dashboard بروید یا بر روی گزینه‌ی دوربین در بالای سایت کلیک کنید و گزینه‌ی go live را انتخاب کنید. قبل از اینکه بتوانید از لایو استریمینگ استفاده کنید، یوتیوب باید هویت شما را با استفاده از شماره موبایل شناسایی کند و مطمئن شود که شما در وضعیت خوبی هستید. یوتیوب می‌گوید ممکن است تا نهایت ۲۴ ساعت طول بکشد تا شما به لایو استریمینگ دسترسی پیدا کنید، اما هنگامی که شناسایی شدید، می‌توانید فورا لایو بگیرید.

لازم به ذکر است که یوتیوب در حال حاضر قابلیت لایو استریمینگ را از طریق iOS  و برنامه‌های اندروید دارد، اما معرفی امروز، این فرایند را آسان تر می‌کند. این ویژگی جدید به این معنی است که افراد بیشتری می‌توانند به سادگی لایو استریم درست کنند و سازنده‌ی محتوا باشند.

طبیعتا، وقتی صحبت از ویدیو‌های لایو به میان می‌آید، سوالاتی در مورد کیفیت این محتوای جدید مطرح می‌گردد. این پلت فرم ممکن است معایبی به همراه داشته باشد از جمله می‌توان به فیلم لوگان پال (Logan Paul) که یک قربانی انتحاری را نشان می‌داد و همچنین فیلم‌هایی که برای کودکان نامناسب است، اشاره کرد. این موارد این سوال را به وجود می‌آورند که سازندگان چگونه از این ویژگی استفاده خواهند کرد و اگر این ویژگی به محتوایی نامناسب و بحث برانگیز تبدیل شود، به ویژه اینکه به صورت لایو هم هستند چه خواهد شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید