هواوی Mate 11 (یا ۲۰) حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهد داشت - تکفارس 
هواوی Mate 11 (یا ۲۰) حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهد داشت - تکفارس 

هواوی Mate 11 (یا ۲۰) حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهد داشت

علیرضا داداش زاده
۷ فروردین ۱۳۹۷ - 11:52
هواوی Mate 11 (یا ۲۰) حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهد داشت - تکفارس 

با تمام شایعه‌ها و تبلیغات مبنی بر حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، بالاخره امسال این تکنولوژی به بازار گوشی‌‌های تلفن همراه آمد، جایی که گوشی‌های vivo X20 Plus UD و X21 UD از این حسگرها استفاده می‌کنند. این دو، اولین گوشی‌هایی هستند که از این تکنولوژی بهره می‌برند.

هواوی نیز در نظر دارد که از این تکنولوژی در گوشی Mate 11 (20) استفاده کند. (دلیل عدد ۲۰ آن است که امسال، سری گوشی‌های P هواوی از عدد ۱۰ به ۲۰ رسید.) اخیرا هواوی گفته است که تصمیم بر استفاده کردن حسگر اثر انگشت اولترا سونیک کوالکام دارد که در این صورت گوشی Mate 11 اولین پرچم‌داری خواهد بود که از این حسگر استفاده خواهد کرد.

Mate 11/20 انتظار می‌رود که در سه ماهه‌ی سوم یا چهارم ۲۰۱۸ معرفی شود. کوالکام مدعی شده که با سامانه اطلاعات جغرافیایی تایوانی و تکنولوژی O-Film چینی همکاری می‌کند. این دو، متخصص تولید صفحه نمایش لمسی می‌باشند که برای تولید حسگر اولترا سونیک به کوالکام کمک می‌کنند.

این تکنولوژی ۳ برابر گران‌تر از حسگر‌های همتای سنتی می‌باشد اما این مدل تنها ۰٫۴۴ میلی متر ضخامت دارد و از پوشش تا حدود ۸۰۰ میکرون کار می‌کند که در مقایسه با ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون حسگرهای سنتی بسیار بهتر می‌باشد. همچنین حسگر کوالکام در شرایطی که دستانتان مرطوب یا چرب است نیز کار می‌کند.

هواوی اولین شرکتی نیست که تصمیم بر استفاده از چنین حسگرهایی دارد. شرکت‌های دیگر نیز درصدد استفاده از این تکنولوژی در دستگاه‌های خود برای بازارهای بین المللی می‌باشند. گوشی‌‌هایی که برای فروش در بازار چین ساخته شده‌اند از سنسور ۳D تشخیص چهره بهره می‌برند تا بازخوردهای بازار را دریافت کنند و خطرات مربوط به نقض حق ثبت اختراع را کاهش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید