Ford لباسی برای ایجاد حس مستی طراحی کرده‌است - تکفارس 
Ford لباسی برای ایجاد حس مستی طراحی کرده‌است - تکفارس 

Ford لباسی برای ایجاد حس مستی طراحی کرده‌است

Mo.T
۷ فروردین ۱۳۹۷ - 23:59
Ford لباسی برای ایجاد حس مستی طراحی کرده‌است - تکفارس 

احتمالا شما قبلا این دستور را شنیده‌اید که نباید در هنگام مستی رانندگی کنید. هر ساله هزاران نفر در سراسر دنیا بعلت رانندگی در حالت مستی، جان خود را از دست می‌دهند. اما خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که پس از اعلام تعداد کشته‌شدگان در سوانح رانندگی ناشی از مستی، تعداد کشته‌شدگان، نسبت به سال ۱۹۸۲، ۵۱ درصد کاهش یافته‌است.

ولی خب فردا صبح را چه‌کار خواهید کرد؟ شما چیزی ننوشیده اید ولی بصورت ۱۰۰درصدی سرحال نیستید؛ سردردی خفیف و تمایل شدیدی به خوردن غذاهای سرخ شده دارید؛ ولی این موارد نباید رانندگی شما را دچار اشکال کنند؛ درست است؟

اما با توجه به گفته شرکت خودروسازی Ford، شما کاملا در اشتباه هستید.

این شرکت لباسی را طراحی کرده‌است که تمام شرایط حالت مستی و خماری را بازسازی می‌کند. دستبند‌ها بر روی دست‌ها و پاها سنگینی می‌کنند و باعث ایجاد احساس سنگینی در قفسه سینه شده و باعث کندشدن حرکات آن و سختی تنفس می‌شود. یک جفت هدفون بزرگ نیز یک نویز آزاردهنده را، برای بازسازی سردرد، ایجاد می‌کنند. عینک‌های تعبیه شده در لباس باعث تار شدن دید شخص می‌گردند.

یک خبرنگار این لباس را هنگام رانندگی در یک محیط خالی امتحان کرد. با حس گیجی که به او دست داد یک ردیف کامل از مخروط ها را زیر کرد و در هنگام بر تن داشتن لباس احساس ناراحتی شدیدی داشت. در واقع چه کسی چنین حسی نخواهدداشت.

ولی اینجا یک سوال پیش می‌آید که، آیا رانندگی در حالت مستی واقعا خطر دارد؟ در حقیقت هیچگونه مدرک علمی دال بر مخرب بودن رانندگی مستانه وجود ندارد، و تمام این احتیاط‌ها فقط برای حفظ امنیت خودمان است، ولی شرکتFord با لباسی که طراحی کرده، نشان می دهد این وضعیت در هنگام رانندگی واقعا بسیار دردسر آفرین می‌باشد.

ولی نکته‌ای که شرکت Ford به آن اشاره کرد، این است که شاید دانشمندان مستی را عاملی برای اختلال در رانندگی ندانند، اما این به معنی امن بودن رانندگی در این وضعیت نمی‌باشد. در سال ۲۰۱۵ بیش از ده‌هزار نفر بر اثر سوانح ناشی رانندگی در حالت مستی جان خود را از دست داده اند. ولی ما هیچگونه آماری از تعداد مجروحان و یا کسانی که توسط راننده ای مست کشته شده اند نداریم؛ در واقع هیچ گونه تحقیقی تاکنون در این باره  انجام نشده است. واقعا تحقیقی در مورد رانندگی در حالت مستی نیاز است.

تا انجام این تحقیقات بهتر است شما تا حد امکان احتیاط کنید و تا جایی که می توانید در هنگام مستی رانندگی نکنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید