کمک گوگل به بررسی هواپیماهای بدون سرنشین با هوش مصنوعی - تکفارس 
کمک گوگل به بررسی هواپیماهای بدون سرنشین با هوش مصنوعی - تکفارس 

کمک گوگل به بررسی هواپیماهای بدون سرنشین با هوش مصنوعی

سید محمد معلمی
۸ فروردین ۱۳۹۷ - 16:00
کمک گوگل به بررسی هواپیماهای بدون سرنشین با هوش مصنوعی - تکفارس 

خلاصه خبر

از ماه آوریل سال ۲۰۱۷، سازمان دفاعی آمریکا در حال آزمایش روش‌هایی برای استفاده بهتر و بیشتر از هوش مصنوعی می‌باشد و حالا گویا خبر رسیده که گوگل نیز با این سازمان همکاری می‌کند.

 

اخبار حاکی از آن است که گوگل در حال کمک سازمان دفاعی آمریکا می‌باشد تا با استفاده از هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین نظامی را بازرسی کنند.

اخبار مربوط به این پروژه ابتدا توسط کارکنان گوگل و سپس توسط Gizmodo منتشر شد.

این پروژه از ماه آوریل سال ۲۰۱۷ استارت خورد و هدف آن نیز بازرسی هواپیماهای بدون سرنشین توسط سازمان دفاعی آمریکا و به وسیله هوش مصنوعی می‌باشد تا مشخص شود کدام قسمت‌ها نیاز دارند تا انسانها در آنجا حضور داشته و آن بخش را کنترل نمایند.

گوگل برای انجام این همکاری، اپلیکیشن رابط کاربری مربوط به برنامه‌نویسی خود (TensorFlow) را در اختیار سازمان دفاعی قرار داده است تا الگوریتم‌های شناسایی اشیاء مختلف، آسان‌تر شود.

در یک بیانیه اعلام شده که این پروژه برای اقدامات تهاجمی و نظامی نخواهد بود.

اگرچه هنوز اطلاعات ناگفته‌ای در مورد این پروژه باقی مانده‌اند و بسیاری از کارکنان گوگل از این همکاری ناراحت هستند، ولی گوگل این کار خود را انجام داد به‌رغم اینکه بسیاری معتقدند ارزشهای اخلاقی زیر سؤال رفته‌اند.

البته در سمت دیگر نیز، موافقان این پروژه وجود دارند. برای مثال، آژانس ملی اطلاعات زمین‌شناسی آمریکا که مسئول بررسی تصاویر دریافتی از ماهواره‌ها است، همزمان در حال پیشبرد پروژه معرفی تکنولوژی جدید است. به همین دلیل بسیاری از افراد معتقدند که قبول کردن دو پروژه به صورت همزمان باعث کاهش اثرگذاری هر یک از آنها می‌شود.

هوش مصنوعی قطعاً می‌تواند روی اقدامات نظامی نیز تأثیرگذار باشد.

اما سؤالی که به وجود می‌آید این است که چگونه باید از این وسایل در جهت پیشبرد و گسترش ارزشهای اخلاقی استفاده کرد و چه مقدار بینش لازم است تا از این مفاهیم اقدامات نظامی آگاه یابید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید