بررسی اولین تصاویر رسمی از OnePlus 6 - تکفارس 
بررسی اولین تصاویر رسمی از OnePlus 6 - تکفارس 

بررسی اولین تصاویر رسمی از OnePlus 6

محراب کرامتی
۸ فروردین ۱۳۹۷ - 21:24
بررسی اولین تصاویر رسمی از OnePlus 6 - تکفارس 

بریدگی یا notch موفقیت آمیز آیفون

بررسی اولین تصاویر رسمی از OnePlus 6 - تکفارس 

این نخستین تصویر رسمی منتشر شده از گوشی OnePlus 6 است. همانگونه که مشاهده می‌شود قسمت بالایی آن مشابه آیفون X است. بنیان گذار این کمپانی، Carl Pie هم بطور مداوم از مزایای این نوع طراحی سخن می‌گوید و آن ها را برای پرچم دار جدید خود مناسب می‌داند. او می‌گوید که با این مدل طراحی صفحه نمایش بیشترین مقدار اندازه خود را خواهد داشت. با ایجاد این بریدگی در بالای صفحه نمایش گوشی تمامی Notification Bar به بالا منتقل می‌شود و محتوای بیشتری در صفحه نمایش قابل مشاهده است. بدین گونه بیشترین فضای گوشی به صفحه نمایش آن اختصاص داده خواهد شد.

اما آیا اگر به خاطر آیفون X نبود OnePlus این کار را انجام می‌داد؟ قطعا با این سرعت این مدل طراحی قبول نمی‌شد. بار دیگر اپل باعث پذیرش تکنولوژی و طراحی های جدید توسط دیگر کمپانی ها شد. جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم همچنان بر گوشی های OnePlus باقی خواهد ماند. زیرا این کمپانی از مخالفان بزرگ حذف آن است. همچنین در نظرسنجی که بنیان گذار این کمپانی در تویتر خود قرار داد رای اکثریت با ماندن این جک بود.

بررسی اولین تصاویر رسمی از OnePlus 6 - تکفارس 

اندازه این بریدگی اندکی بزرگ تر از دیگر مدل های مشابه آن است و OnePlus بهتر بود که آن را اندکی کوچک تر می‌ساخت. اما به گفته سازندگان با دو سنسور، یک فلش LED و یک دوربین سلفی که همگی در بالای گوشی قرار دارند نمی‌توانستند آن را کوچک تر بسازند. اندازه این بریدگی ۱۹٫۶۱۶x7.687 میلی‌متر است.

کار دیگری که این کمپانی در این مورد انجام داد تست کردن بیش از ۱۰۰۰ عدد از برنامه های پرطرفدار Google Play بود تا عملکرد این بریدگی را در حین استفاده از آن ها بهینه سازی کند. همچنین در هنگام پخش ویدئو هم این قسمت به کلی پنهان می‌شود که کاربر در هنگام مشاهده آن توسط نوتیفیکیشن ها اذیت نشود.

میانبر های جدید

یکی دیگر از پیشرفت های مشاهده شده در OnePlus 6 اضافه شدن Gesture ها است. این میانبر ها که از اپل قرض گرفته شده از نکات مثبت آیفون X بود که OnePlus به گوشی جدید خود اضافه کرده است.  به نظر می‌رسد که این گوشی در قسمت پایینی خود نیز نوعی برآمدگی داشته باشد که به خاطر جزییات سخت افزاری صفحه نمایش و مادربورد آن است. این برآمدگی در آیفون X  نیز باید مشاهده می‌شد اما اپل با انحنا دادن به پنل خود توانست که این برآمدگی را در گوشی خود از بین ببرد اما این کار باعث گران تر شدن قیمت نهایی آیفون X شد.

حرف نهایی

سازندگان OnePlus 6 وعده دادند که نسبت صفحه به بدنه این گوشی ۹۰% باشد و همچنان اندازه آن تفاوت زیادی با سری های قبلی نداشته باشد. OnePlus 6 حداکثر تا ژون امسال منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید