انویدیا بزرگترین کارت گرافیک جهان را رونمایی کرد! - تکفارس 
انویدیا بزرگترین کارت گرافیک جهان را رونمایی کرد! - تکفارس 

انویدیا بزرگترین کارت گرافیک جهان را رونمایی کرد!

مهدی شفیعی
۸ فروردین ۱۳۹۷ - 23:48
انویدیا بزرگترین کارت گرافیک جهان را رونمایی کرد! - تکفارس 

روز گذشته تنها خبر راه اندازی آی پد جدید برای بازار آموزش نبود که مورد توجه قرار گرفت. مدیر عامل شرکت انویدیا (Nvidia) ینسن هوانگ (Jensen Huang) در کنفرانس تکنولوژی انویدیا صحبت هایی کرد و تعدادی معرفی قابل توجه انجام داد.

در واقع می‌توان گفت که او بزرگترین کارت گرافیک انویدیا (و جهان) تا کنون را معرفی کرد. DGX-2 نامی است که به این کارت گرافیک داده‌اند.

این غول جدید گرافیکی با پردازشگر پیشرفته ۲ فتاپلاپسی (فلاپس واحد اندازه‌گیری سرعت پردازش داده‌ها توسط رایانه است. هر ترافلاپس معادل یک تریلیون (یا ۱۰ به توان ۱۲) عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است)، ۵۱۲ گیگابایت رم و ۱۰ کیلووات برق کار می کند. وزن آن در حدود ۳۵۰ پوند است و هیچ انسانی نمی‌تواند آنرا بلند کند. اگر  DGX-2 را با مدل قبلی خود مقایسه کنیم، ده برابر سریع تر است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم که متوجه سرعت این GPU شوید، باید گفت که در حال حاضر سریع‌ترین کامپیوتر جهان که با لینوکس کار می‌کند می‌تواند با سرعت ۱۲۵ پتافلاپس داده‌ها را پردازش کند.

هوانگ گفت که شما می‌توانید این GPU را برای سوپر کامپیوتر خودتان استفاده کنید. باید گفت که متاسفانه شما نمی‌توانید بازی‌های سنگین خود را با DGX-2 اجرا کنید! همچنین قیمت آن ۴۰۰۰۰۰ دلار است و این نیز چالشی دیگر به حساب می‌آید.

این شرکت همچنین Quadro GV100 جدید را نیز به نمایش گذاشت. این یک پردازنده‌ی گرافیکی حرفه‌ای و درجه یک است. دوباره باید گفت که شما با این نیز قادر به بازی نخواهید بود اما از آن می‌توان در یادگیری عمیق، CGI، پردازش اطلاعات و غیره بهره گرفت.

این اولین کارت گرافیک انویدیا است که از معماری Volta استفاده می‌کند. قیمت مورد انتظار این کارت گرافیک نیز حدود ۷۰۰۰ دلار است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.