فیس بوک دسترسی به اطلاعاتی که به آن وارد کردید را آسان‌تر کرد! - تکفارس 
فیس بوک دسترسی به اطلاعاتی که به آن وارد کردید را آسان‌تر کرد! - تکفارس 

فیس بوک دسترسی به اطلاعاتی که به آن وارد کردید را آسان‌تر کرد!

مهدی شفیعی
۹ فروردین ۱۳۹۷ - 23:39
فیس بوک دسترسی به اطلاعاتی که به آن وارد کردید را آسان‌تر کرد! - تکفارس 

یکی از مسائلی که شرکت‌های تکنولوژیکی مثل فیس بوک در جمع آوری اطلاعات شخصی افراد با آن روبرو هستند، این است که آن‌ها اغلب فهم اینکه آن‌ها چه چیزی را جمع آوری می‌کنند و چگونه می‌خواهند آن را کنترل کنند را برای مردم سخت می‌‌کنند. در این راستا فیس بوک قصد دارد گیج کننده بودن این فرایند را کاهش دهد.

این غول عرصه‌ی رسانه‌های اجتماعی یک صفحه‌ی تنظیمات جدید برای برنامه‌ی موبایل خودش در روز چهارشنبه تنظیم کرده است و همچنین یک داشبورد جدید به نام Access Your Information (دسترسی به اطلاعات شما) ایجاد کرده است که کاربران در آنجا می‌توانند تمام چیزهایی که به فیس بوک تحویل داده‌اند مانند عکس‌ها و نظرات و پیام‌ها را در آنجا مشاهده کنند.

این تغییرات تنها جنبه‌ی تزئینی دارند. فیس بوک راه جمع آوری اطلاعات شما را تغییر نداده است. و تمام این اطلاعات قبل از این هم در اختیار کاربران بود و فقط دسترسی به آن سخت‌تر بود.

این شرکت در پست وبلاگی صبح روز چهارشنبه‌ی خود نوشت:‌ هفته‌ی پیش به ما نشان داد که چقد لازم است تا برای اجرای سیاست‌ هایمان کار انجام بدهیم و باید مردم متوجه شوند فیس بوک چگونه کار می‌کند

بنابراین در حالی که ممکن است این به روز رسانی بی اهمیت به نظر برسد (داشبوردی که با جلوه‌ای زیباتر به شما می‌گوید ما چه چیزی از شما می‌دانیم!) این تغییرات می‌تواند به فیس بوک کمک کند تا سرپوشی بر مسائل به وجود آمده بگذارد.

قوانین جدید حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا به زودی فهم آنچه که شرکت‌ها چه اطلاعاتی را جمع می‌کنند و چگونه می‌خواهند آن را حذف کنند، برای مردم ساده‌تر می‌کند. می‌توان اینطور استدلال کرد که تنظیمات و سیاست‌های قبلی فیس بوک این رویه را دنبال نمی‌کرد. پس اکنون این کار سخت‌تر خواهد شد.

لازم به ذکر است که این آخرین تغییر فیس بوک نخواهد بود. همچنین این شرکت در بلاگ خود نوشته بود که قصد ساده کردن زبان برای سرویس‌های خود را دارد و گفته است ما سیاست‌های اطلاعاتی خود را به روز می‌کنیم تا آشکار شود که ما چه اطلاعاتی را گرفته و چگونه آن را استفاده می‌کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید