گوگل با ضرر ۹ میلیون دلاری مواجه می‌شود - تکفارس 
گوگل با ضرر ۹ میلیون دلاری مواجه می‌شود - تکفارس 

گوگل با ضرر ۹ میلیون دلاری مواجه می‌شود

محراب کرامتی
۹ فروردین ۱۳۹۷ - 20:39
گوگل با ضرر ۹ میلیون دلاری مواجه می‌شود - تکفارس 

چندی پیش Oracle Saga از کمپانی گوگل شکایت کرد. حال پس از بررسی این شکایات گوگل ممکن است که جریمه ای ۹ میلیون دلاری پرداخت کند. دلیل آن هم استفاده از کدهای جاوا در پلتفرم اندروید است. گوگل برای طراحی سیستم عامل خود از API های Oracle به میزان زیادی استفاده کرد و این کار نقض قانون کپی رایت این کمپانی است.

اولین باری که Oracle از گوگل شکایت کرد در سال ۲۰۱۰ بود. در این هشت سال مشکلات این دو کمپانی با هم بیشتر شد. بطوریکه در سال ۲۰۱۶ به اوج خود رسیدند. زیرا گوگل قصد داشت که سیستم عامل خود را با برنامه های جاوا سازگار کند ولی مجوز این کار را از Sun Microsystems خریداری نکند. Sun Microsystems بعدها توسط Oracle خریداری شد.

در تمام این مدت گوگل اظهار داشت که استفاده از API های جاوای Oracle به درستی و در چارچوب قانون بوده است. اما دادگاه سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که API ها شامل قانون کپی رایت می‌شوند و بدین ترتیب احتمال پیروزی Oracle در این دعوی افزایش یافت. گوگل اعلام کرد که این کار او برای سازگاری اندروید با کد های جاوا صورت گرفته است اما این ادعا به کلی رد شد. زیرا آن ها به دنبال سازگار کردن کامل اندروید با جاوا نبوده اند و تنها به دنبال سازگار کردن بخش اندکی بوده اند.

گوگل با ضرر ۹ میلیون دلاری مواجه می‌شود - تکفارس 

این شکایات چندین ساله رو به اتمام هستند و این پرونده به زودی پایان می‌پذیرد. اما به نظر نمی‌رسد که گوگل بدون مبارزه کردن نتیجه آن را قبول کند. جریمه احتمالی در نظر گرفته شده برای این پرونده حدود ۹ میلیون دلار است. تنها قدم باقی مانده برای گوگل بردن این پرونده به دادگاه عالی آمریکا است. اما شاید گوگل به پرداخت جریمه ۹ میلیون دلاری راضی شود و این مسئله را برای خود به اتمام برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.