Health app اکنون می‌تواند سوابق پزشکی را از ۳۹ سیستم پزشکی نشان دهد - تکفارس 
Health app اکنون می‌تواند سوابق پزشکی را از ۳۹ سیستم پزشکی نشان دهد - تکفارس 

Health app اکنون می‌تواند سوابق پزشکی را از ۳۹ سیستم پزشکی نشان دهد

مهدی شفیعی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - 11:22
Health app اکنون می‌تواند سوابق پزشکی را از ۳۹ سیستم پزشکی نشان دهد - تکفارس 

شرکت اپل امروز اعلام کرد که کاربران آیفون اکنون می‌توانند در بیش از ۱۰۰ بیمارستان و کلینیک در آمریکا به سوابق پزشکی خودشان از طریق برنامه‌ی Health app دسترسی داشته باشند. بخش Health Records (سوابق پزشکی) این برنامه در ماه ژوئیه با iOS 11.3 beta عرضه شد و به‌روز رسانی امروز باعث شد تا همه بتوانند با به‌روز رسانی گوشی خود به آن دسترسی داشته باشند.

اطلاعات پزشکی شامل آلرژی، شرایط خاص پزشکی، واکسن، تست‌های آزمایشگاهی و سابقه‌ی بیماری در دسترس کاربران آیفون قرار گرفته است و ۳۹ سیستم سلامتی که با اپل کار می‌کنند شامل Stanford Medicine و Johns Hopkins در دسترس هستند. قبل از این به‌روز رسانی، بخش سوابق پزشکی این برنامه تنها برای کسانی در دسترس بود که در نسخه‌ی آزمایشی ثبت نام کرده بودند.

بعضی از گروه های مراقبت‌ سلامتی (مانند Kaiser) در حال حاضر به بیماران راه‌هایی را پیشنهاد می دهند تا سوابق پزشکی خود را از روی تلفن همراه یا دسکتاپ خود ببینند. اما اپل در اینجا با جمع آوری چند سیستم در یک نرم افزار پیشتاز است.

دسترسی آسان به سوابق پزشکی علی‌رغم کمکی که به بیماران می‌کند ممکن است اشتباهات بالقوه خطرناکی را نیز در پی داشته باشد. برای مثال، اگر وزن آنها به درستی ثبت نشود، می تواند منجر به دریافت دوز اشتباهی از دارو برای آن‌ها شود. طبق آخرین مطالعات، سوابق پزشکی الکترونیکی با اطمینان کم، یا EHR ها، با خطاهای پزشکی مرتبط شده اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید