گوگل از اجرای برنامه‌هایش در دستگاه‌های تایید نشده جلوگیری می‌کند - تکفارس 
گوگل از اجرای برنامه‌هایش در دستگاه‌های تایید نشده جلوگیری می‌کند - تکفارس 

گوگل از اجرای برنامه‌هایش در دستگاه‌های تایید نشده جلوگیری می‌کند

مهدی شفیعی
۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - 21:49
گوگل از اجرای برنامه‌هایش در دستگاه‌های تایید نشده جلوگیری می‌کند - تکفارس 

اندروید یک سیستم عامل open-source (منبع باز) است بنابراین علاوه بر نسخه‌ای که گوگل در اختیار عموم قرار می‌دهد، میلیون‌ها نوع دیگر از آن در حال شکوفایی هستند. اگر دستگاه اندرویدی شما توسط گوگل تایید شده است، شما اجازه دارید تا برنامه‌های اندروید مثل Play Store, Maps و غیره را توسعه دهید. اما اگر شما تاییده نشده‌اید،(نمونه های رایج مانند تبلت Fire OS آمازون و همچنین اکثر تلفن های چینی که در چین فروخته می شود) شما مجاز به این کار نیستید. اما خوب برخی از تولید کنندگان غیر معتبر هستند که این کار را انجام می‌دهند.

گوگل اکنون در حال چک کردن تاریخ ساخت سیستم اندرویدی شما از وقتی که برنامه‌های گوگل را اجرا می‌کنید است. اگر شما یک دستگاه تاییده نشده داشته باشید و در حالی که یک نسخه از سیستم عامل اندروید را در آن اجرا می‌کنید که پس از شانزدهم مارس سال ۲۰۱۸ ساخته شده است، برنامه‌های گوگل در آن کار نخواهد کرد.

خوشبختانه یک راه حل برای کاربران ROM دستی که مایل به دانلود یک نسخه‌ی سفارشی از اندروید مطابق با سلیقه‌ی خود هستند، وجود دارد. شما اکنون می‌توانید دستگاه خود را با Android ID که به برنامه‌های گوگل اجازه‌ی اجرا می‌دهد، ثبت نام کنید. به ازای هر کاربر ۱۰۰ دستگاه وجود دارد که ممکن است برای کاربران پر استفاده مشکل ایجاد کند اما امیدواریم که برای عموم افراد مفید باشد.

دیدن اینکه بالاخره گوگل اجرای نرم افزارهایش بر روی نسخه‌ی دستی از اندروید را ساده‌تر کرده است، می‌تواند خیلی خوب باشد و اگر همه چیز همانطور که وعده داده شده باشد پیش برود، استفاده از نسخه‌ی شخصی اندروید در آینده می‌تواند امنیت بسیار بیشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید