اپل به طور رسمی از کارت گرافیک‌های اکسترنال پشتیبانی می‌کند - تکفارس 
اپل به طور رسمی از کارت گرافیک‌های اکسترنال پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

اپل به طور رسمی از کارت گرافیک‌های اکسترنال پشتیبانی می‌کند

مهدی شفیعی
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - 21:47
اپل به طور رسمی از کارت گرافیک‌های اکسترنال پشتیبانی می‌کند - تکفارس 

اواخر ماه ژوئیه، شرکت اپل اعلام کرد که از کارت گرافیک‌های اکسترنال مک پشتیبانی خواهد کرد. اما اکنون یعنی کمتر از یک سال بعد پشتیبانی رسمی از راه رسید. با آخرین آپدیت برای سیستم عامل مک High Sierra، شما قادر خواهید بود تا کارت گرافیک‌های مختلف را به مک از طریق پورت تاندربولت ۳ وصل کنید و به فرایند‌های خود از جمله بازی‌ها و کارهای ویدیویی سرعت بیشتری ببخشید.

با توجه به اینکه اپل در مورد این موضوع صحبت کرده است، نباید کسی را احتمالا سورپرایز کند اما تعدادی محدودیت برای استفاده از کارت گرافیک خارجی وجود دارد. برای مثال فقط مدل‌های رسمی پشتیبانی می‌شوند. و سورپرایز اینکه اپل اکنون تنها از تعدادی کارت‌های گرافیک AMD Radeon پشتیباتی می‌کند که آن‌ها نیز در حال حاضر در مک‌ها وجود دارند. این بدان معنا نیست که کارت گرافیک GeForce روی آن‌ها کار نمی‌کند اما به آن معنی است که ادامه‌‌ی کار با آن ریسک است!

شما همچنین قادر نخواهید بود که از کارت گرافیک‌های اکسترنال از طریق بوت کمپ بر روی ویندوز استفاده کنید. و این هم باید گفت که به خاطر اینکه شما از کارت گرافیک اکسترنال استفاده می‌کنید نمی‌توانید تا هر کاری انجام دهید و توسعه دهندگان باید پشتیبانی از آن را فعال کنند. در نهایت شما همچنین باید یک مک نسبتا جدید داشته باشید زیرا کارت گرافیک‌های اکسترنال تنها از طریق پورت تاندربولت ۳ متصل می‌گردند و این پورت را مک بوک‌ پروهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و آی‌مک‌ های سال ۲۰۱۷ و همچنین آی‌مک پرو دارا هستند.

با این حال اگر شما یک سیستم جدید دارید و برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که آن‌را پشتیبانی می‌کنند این حرکت اپل یک کار شگفت انگیز و فوق‌العاده برای شما خواهد بود. یکی از ویژگی‌های خوب پورت تاندروبولت ۳ فراهم آوردن این امکان فوق‌العاده است و اکنون برای آن‌هایی که می‌خواهند چند صد دلار اضافی خرج کنند، این امکان فراهم آمده است که استفاده‌ی بیشتری از پول خود ببرند. این امکان به خصوص برای دارندگان مک بوک‌پرو که می‌خواهند سیستم جمع و جور برای حمل و نقل و قوی در هنگام کار داشته باشند مفید است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید