بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 
بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

بهترین هدفون‌های بیسیم

سید محمد معلمی
۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - 19:00
بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

برای بسیاری از افراد، گوش دادن به موسیقی حین انجام کار، یک قانون شخصی است. حداقل اینکه این افراد دوست دارند همزمان با شنیدن آهنگ کار خود را انجام دهند.

البته برای اینکه برای افراد دور و بر مزاحمتی ایجاد نشود، باید از هدفون استفاده کرد. انتخاب بهترین هدفون نیز یکی از کارهایی است که ممکن است افراد در آن مهارت کافی نداشته باشند.

در ادامه، پیشنهاداتی از بهترین هدفون‌های بیسیم دیده می‌شوند که می‌توانید با مطالعه خبر، دستگاه مورد علاقه خود انتخاب نمایید.

برای آوردن هر کدام از این دستگاه‌ها در لیست، فاکتورهایی همچون راحتی، کیفیت صدا و نبود نویز در نظر گرفته شده‌اند زیرا اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، گوش دادن به آهنگ بخش کوچکی است و باید انسان هنگام استفاده از هدفون نیز احساس راحتی نموده و پارازیت صدا نیز وجود نداشته باشد.

 

  1. Sony WH-1000XM2

بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

سونی معمولاً به خاطر مدل MDR-1000X که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، در صدر لیست بهترین هدفون‌های بیسیم قرار می‌گیرد. اما حالا، با معرفی مدل WH-1000XM2 که حدود ۳۵۰ دلار قیمت دارد، بیش از حد انتظار عمل کرده است.

این هدفون باعث شده تا کیفیت صدا بیشتر شود و عمر باتری نیز افزایش یابد. ضمن اینکه با نرم‌افزار مربوط به آن، می‌توان راحت‌تر به تنظیمات این دستگاه دسترسی داشت.

سونی به هدفون WH-1000XM2 حالت شارژ سریع اضافه کرده که پس از ۱۰ دقیقه شارژ، می‌توان تا ۱ ساعت به آهنگ مورد علاقه خود گوش داد.

دیگر تنظیمات موجود در این هدفون نیز باعث شده تا WH-1000XM2 بتواند رقیبی جدی برای هم‌رده‌های خود باشد.

کیفیت صدای ستاره‌وار دوباره توسط سونی به این هدفون آورده شده و صدا توسط EQ به حالت تعادل درآمده است.

عدم وجود نویز در محصول سونی نسبت به دیگر دستگاه‌ها بسیار کاهش یافته است که علاوه بر کیفیت صدا و عمر باتری، عاملی کلیدی برای برتری آن می‌باشد.

در سمت هدفون سمت راست WH-1000XM2، صفحه لمسی وجود دارد که کاربر می‌تواند با لمس کلیدهای موجود، کیفیت صدا را به حالت دلخواه درآورد. دیگر عامل برای برتری تولید سونی، راحتی کار با آن است.

 

  1. Bose QuietComfort 35 II و (QuietComfort 35)

بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

برای مدت طولانی، محصول شرکت Bose به خاطر کاهش نویز، در صدر لیست بهترین هدفون‌های بیسیم قرار می‌گرفت تا اینکه این کمپانی نخستین دستگاه خود به نام QuietComfort 35 را در سال ۲۰۱۶ تولید کرد.

این محصول که نمونه دوم آن (QuietComfort 35 II) سال گذشته معرفی شد، قابلیت تطبیق با گوگل اسیستنت یا همان دستیار هوشمند گوگل را از طریق یک دکمه دارد.

تنها تفاوت مدل اولیه با مدل جدیدتر، وجود دکمه Action است که در صورت فشردن آن، می‌توان صدا را با کیفیت مجازی گوش کرد.

نسخه دوم علاوه بر کاهش نویز و کیفیت بالای صدا، وزن کمی دارد و به علاوه، کاربر هنگام استفاده از احساس سنگینی نمی‌کند. در واقع عدم سنگینی QuietComfort 35 II نسبت به رقیبش یعنی WH-1000XM2 سونی، از این حیث آن را در یک رده بالاتر قرار می‌دهد ولی از نظر کیفیت صدا و نبود نویز، در مقابل تولید شرکت ژاپنی، QuietComfort 35 II حرفی برای گفتن ندارد.

دیگر نکته مثبت در مورد QuietComfort 35 II این است که حتی اگر از دستیار هوشمند گوگل نیز استفاده نمی‌کنید، دکمه مربوط به آن باز هم کارایی دارد. برای مثال می‌توانید بهترین حالت کاهش نویز را با توجه به محیط اطراف انتخاب نمایید.

اگر باز هم فکر می‌کنید که آن دکمه به درد شما نمی‌خورد، می‌توانید چندین باک را ذخیره کرده و از حالت اصلی QuietComfort 35 II دوباره استفاده نمایید.

برای کاربران iOS، از این دکمه می‌توان به عنوان اجراکننده، متوقف‌کننده و یا ردکننده آهنگ بهره برد. ضمن اینکه دستیار هوشمند اپل (Siri) را هم می‌توان با QuietComfort 35 II همگام‌سازی کرد.

این هدفون را تنها می‌توان از سایت Bose خرید ولی برخی فروشگاه‌ها نیز هستند که آن را با قیمت ۳۲۹ دلار به فروش می‌رسانند.

 

  1. Blue Satellite

بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

آیا ممکن است که یک هدفون دارای تقویت‌کننده درونی باشد؟ باید بگوییم با تولید محصول شرکت Blue، این امر محقق شده است.

معمولاً شرکت Blue را به خاطر تولید میکروفون می‌شناسیم ولی چند سالی می‌شود که این کمپانی پا به عرصه تولید هدفون گذاشته است.

در همایش CES سال گذشته، این شرکت از مدل Satellite خود رونمایی کرد. این هدفون که قابلیت کاهش نویز را دارد، دارای یک تقویت‌کننده داخلی نیز می‌باشد که باعث می‌شود کیفیت صدا افزایش یابد. این ویژگیها سبب بزرگی و سنگینی Satellite شده‌اند که دز مقایسه با دیگر مدلها، یک نقطه ضعف حساب می‌آید.

وجود تقویت‌کننده در Satellite باعث شده تا عمر باتری به شکل قابل‌توجهی کاهش یابد ولی همچنان می‌توان از آن به اندازه یک روز کاری استفاده کرد حتی اگر از تمام قابلیت‌های آن بهره ببرید.

هر چه‌قدر Satellite از نظر راحتی نسبت به دیگر رقبا عقب است، ولی کیفیت صدای بالای آن این ضعف را پوشانده است. اگرچه زمان مقایسه هدفون‌های بیسیم با یکدیگر، راحتی فاکتور مهمی به حساب می‌آید.

وجود تقویت‌کننده در Satellite توانسته این دستگاه را نسبت به مورد اول این لیست، بسیار جلوتر بیندازد ولی باز هم قیمت ۴۰۰ دلاری آن، کاربران را از خرید خود ناامید می‌کند.

 

  1. Beats Studio3

بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

شاید از وجود محصول شرکت Beats در این لیست متعجب شوید ولی باید قبول کنید که به خاطر ویژگی‌هایی همچون قدرت بیش از حد صدای بِیس و یدک کشیدن نام Beats، محصول این شرکت نیز باید در این لیست قرار گیرد.

کیفیت صدایی که در مدل Studio3 نسبت به دیگر مدلهای قبل این شرکت وجود دارد آنقدر خوب است که باید بگوییم ارزش پرداختن ۳۵۰ دلار را دارد.

قدرت بیش از حد صدای بِیس سبب گردیده تا علاوه بر قابلیت‌های بهبود صداها، بتوان نامی از محصولات Beats را در این رده‌بندی آورد.

اولاً، در مدل Studio3، پردازنده W1 اپل وجود دارد که به وسیله آن می‌توان با سرعت بالایی، این هدفون را به گوشی متصل کرد. این همان قطعه بلوتوثی است که اپل در Airpudها، و Beats در مدلهای Beats X و Powerbeats3 استفاده کرد.

دوماً، وجود گزینه Fast Fuel به کاربر این امکان را می‌دهد تا با ۱۰ دقیقه شارژ کردن، بتوان تا ۳ ساعت به آهنگ و یا صوت موردنظر گوش داد. ضمن اینکه اگر شما گوشی آیفون دارید و یا از سیستم عامل مک استفاده می نمایید، می‌توانید با گزینه iCloud، آهنگ در حال پخش را از گوشی یا لپ‌تاپ خود تغییر دهید.

سوماً، گزینه کاهش نویز Beats به نام Beats` Pure ANC سبب گردیده تا پارازیت صدا در آن به شدت کاهش یابد؛ هرچند این کاهش صدا نسبت به مدل WH-1000XM2 سونی ناچیز است.

علاوه بر تمام موارد گفته شده در مورد این دستگاه، Studio3 نسبت به دستگاه‌های قبلی بسیار راحت‌تر بوده و باعث نمی‌شود پس از استفاده طولانی‌مدت از آن، احساس سردرد کنید.

 

  1. Master & Dynamic MW60

بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

شاید ظاهر هدفون، برای شما بسیار مهم باشد. اگر این‌چنین است، بهتر است به MW60 شرکت Master & Dynamic فکر کنید.

مدل MW60 کمپانی Master & Dynamic، همچون دیگر محصولات این شرکت، ترکیبی از چرم، فلز و دیگر موادی است که باعث می‌شوند ظاهری جذاب به دستگاه داده شود. بطورکلی باید بگوییم که هیچ قطعه پلاستیکی در تولید این محصول وجود به کار نرفته است.

زیبایی مدل MW60، تنها به ظاهر آن مربوط نمی‌شود بلکه کیفیت صدای بالای آن نیز سبب شده تا طرفداران زیادی پیدا کند.

شرکت Master & Dynamic سعی کرده تا در دستگاه‌هایش موزیک بسیار طبیعی اجرا شود. به همین خاطر، این هدفون‌ها اصلاً تنظیمات پیچیده‌ای ندارند و شما نیازی به اعمال تغییرات برای عوض کردن میزان صدای بِیس و . . . ندارید.

قیمت این هدفون حدود ۵۵۰ دلار است که نسبت به دیگر مدلهای رقیب ممکن است گرانتر باشد ولی فراموش نکنید که ظاهر این دستگاه بسیار زیبا است.

 

  1. Sennheiser HD 4.50 BTNC

بهترین هدفون‌های بیسیم - تکفارس 

پس از اینکه چند مدل را معرفی کردیم که چند صد دلار قیمت داشتند، حالا باید دستگاه ارزانتری را به شما معرفی نماییم.

دستگاه Sennheiser HD 4.50 BTNC طراحی چندان شیکی ندارد و از پلاستیک ساخته شده است زیرا قیمت آن بالا نیست و تنها ۱۸۰ دلار ارزش دارد.

بر خلاف قیمت کم و ظاهر نه چندان زیبا، کیفیت صدا در این هدفون بسیار بالا بوده و نویز کمی در آن شنیده می‌شود.  به علاوه، نباید گفت که هدفون ارزش خریدن ندارد زیرا به خاطر دلایل گفته شده، باز هم رقیب قابل احترامی برای دیگر مدلها می‌باشد.

با تمام این توضیحات، Sennheiser HD 4.50 BTNC که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار ارزش دارد، نمی‌تواند گزینه بدی برای خرید باشد زیرا همان کیفیت صدا را در اختیار شما قرار می‌دهد ولی باید باز هم تأیید کرد که طراحی خاصی در آن دیده نمی‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید