معرفی گوشی مقاوم اندرویدی توسط شرکت Archos - تکفارس 
معرفی گوشی مقاوم اندرویدی توسط شرکت Archos - تکفارس 

معرفی گوشی مقاوم اندرویدی توسط شرکت Archos

سید محمد معلمی
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - 21:20
معرفی گوشی مقاوم اندرویدی توسط شرکت Archos - تکفارس 

شرکت تکنولوژی و فرانسوی Archos گوشی اندرویدی و مقاومی عرضه کرده که Saphir 50X نام دارد.

البته منظور از کلمه عرضه برای Archos این است که این کمپانی با همکاری شرکت Logal Instrument به صورت حق‌العمل‌کاری این گوشی را تولید کرده زیرا Archos به تنهایی محصولی را تولید نمی‌کند.

انتظار می‌رفت مدل Saphir 50X نسبت به مدل Archos 50 Saphir که سال گذشته معرفی و عرضه شد بهتر باشد ولی گویا اینگونه نیست. البته هر دوی این گوشیها از نظر مقاومت یکسان هستند و ابعاد آنها ۱۳*۷۹*۱۴۶٫۶ میلی‌متر است. هم Saphir 50 و هم Saphir 50X در برابر آب و خاک مقاوم بوده و صفحه نمایش ۵ اینچی اچ‌دی و ال‌سی‌دی دارند. ضمن اینکه Gorilla Glass 4 نیز محافظ صفحه نمایش این گوشیها می‌باشد. دوربین اصلی و دوربین ثانویه نیز در این دو گوشی یکسان است به طوری که به ترتیب ۸ (قابل ارتقا تا کیفیت ۱۳ مگاپیکسل) و ۲ مگاپیکسل (قابل ارتقا تا ۵ مگاپیکسل) می‌باشند.

در دیگر فاکتورها مانند تراشه نیز این دو گوشی وجه تشابه دارند یعنی هر دو دارای چیپست MT6737 هشت هسته‌ای، رم ۲ گیگی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و قابل ارتقا می‌باشند.

قابلیت اتصال بلوتوث ۴٫۰، جی‌پی‌اس، وای‌فای b/g/n، رادیو، پورت میکرو یواس‌بی و . . . نیز در آنها دیده می‌شود ضمن اینکه هر دوی این گوشیها دو سیمکارت هستند.

تفاوت اساسی Saphir 50X با Saphir 50 باتری آن می‌باشد به طوری که از ۵۰۰۰ به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر کاهش یافته است.

وزن گوشی جدید Archos نیز نسبت به تولیدات قبلی به طور قابل‌توجهی کاهش داشته و به ۲۱۰ گرم رسیده ولی باز هم نمی‌توان آن را سبک دانست. سیستم‌عامل Saphir 50X اندروید ۷٫۰ بوده و رابط کاربری آن هم احتمالاً ارتقا یابد.

قیمت این گوشی از حدود ۲۳۰ دلار به ۱۸۰ دلار رسیده و به نظر می‌رسد پیش‌فروش آن نیز آغاز شده و از چند روز آینده به دست مشتریان خواهد رسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.