اینتل تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند پا به عرصه‌ی کارت‌های گرافیک بگذارد! - تکفارس 
اینتل تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند پا به عرصه‌ی کارت‌های گرافیک بگذارد! - تکفارس 

اینتل تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند پا به عرصه‌ی کارت‌های گرافیک بگذارد!

مهدی شفیعی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - 21:51
اینتل تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند پا به عرصه‌ی کارت‌های گرافیک بگذارد! - تکفارس 

اینتل در طی سال‌ها مشکلات زیادی را با کارت گرافیک‌های آنبورد خود به همراه داشته است اما می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ به شرکت‌های بزرگ ساخت کارت گرافیک مثل انویدیا و ای ام دی که کارت گرافیک‌های مخصوص بازی می‌سازند، متصل شود. اشرف ایسا  در این باره خاطر نشان کرده است:

به یاد داشته باشید که تا پیش از این ساخت کارت گرافیک‌های اینتل برای کارها و برنامه‌های ویدیویی هدف گذاری شده بود اما اکنون بخش بازی نیز به وظایف این کارت گرافیک‌ها اضافه شده است.

نکته‌ی قابل توجه این است که کودوری (Koduri) تازه در اینتل استخدام شده است اما او در AMD کار می‌کرده است و قبل از آن هم در اپل بوده است. خروج کودوری از AMD و پیوستن او به اینتل می‌تواند انگیزه‌ای در آن‌ها ایجاد کرده و به بهبود محصولات آن‌ها کمک کند.

به یاد داشته باشید که اینتل اخیرا با AMD مجموعه‌ای از پردازنده‌های آنبوردی را ساخته است که کارت گرافیک‌های Radeon Vega را در کنار سخت‌افزارهای اچ دی اینتل قرار می‌دهد. این حرکت به سمت سخت افزارهای گیمینگ، احتمالا بخشی از یک استراتژی دراز مدت اینتل است. اگر چه اینتل در حال آماده سازی برای تبدیل شدن به یک رقیب مستقیم AMD در عرصه کارت‌های گرافیک است، اما مشخص نیست بعد از آن چه اتفاقی برای همکاری‌اش باAMD رخ خواهد داد.

بر اساس گفته‌ی Wccftech، موانعی جدی بر سر راه اینتل در این پروژه‌ی جاه طلبانه وجود دارد. امکانات فعلی آنها به طور دقیق به ساخت کارت گرافیک مرتبط نیست. بنابراین به نظر می‌رسد که هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

 واضح است که اینتل علاقه‌ی زیادی به ورود به بازار کارت‌های گرافیک دارد و اکنون نیز زمان مناسبی برای این کار است. با این شرایط باید دید که آیا اینتل نیز می‌تواند به شرکت‌هایی مثل AMD یا Nvidia برای ساخت کارت گرافیک‌های حرفه‌ای تر بپیوندد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.