ادعای Droplet Computing مبنی بر اجرای هر نرم‌افزاری در هر سیستم‌عاملی - تکفارس 
ادعای Droplet Computing مبنی بر اجرای هر نرم‌افزاری در هر سیستم‌عاملی - تکفارس 

ادعای Droplet Computing مبنی بر اجرای هر نرم‌افزاری در هر سیستم‌عاملی

سید محمد معلمی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - 20:15
ادعای Droplet Computing مبنی بر اجرای هر نرم‌افزاری در هر سیستم‌عاملی - تکفارس 

همانطور که تکنولوژی مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند، تلاش‌هایی نیز صورت می‌گیرد تا بتوان پلتفرمی ایجاد نمود تا نرم‌افزارها روی  هر سیستم‌عاملی اجرا شوند زیرا کاربران در دنیای امروز به یک سیستم عامل محدود نیستند و قطعاً دوست دارند تا برنامه موردنظرشان را در هر سیستمی که می‌خواهند اجرا کنند.

البته راه‌حلهایی مانند Wine و CrossOver وجود دارند ولی هیچ کدام مانند Droplet Universal مطرح نشده و حتی گفته می‌شود که تئوری‌های لازم برای اجرا برنامه‌های گوناگون روی این پلتفرم نیز داده شده‌اند.

Droplet Universal نرم‌افزاری است که توسطDroplet Computing طراحی شده و می‌تواند وابستگی هر نرم‌افزاری را به یک سیستم عامل مشخص کاهش دهد. این کار با قرار دادن اپلیکیشن مورد نظر در WebAssembly و یک مرورگر انجام می‌شود که باید بگوییم نیازی به اینترنت ندارد.

این نرم‌افزار با دیگر سیستم‌های مجازی و . . . کاملاً متفاوت است زیرا می‌تواند نرم‌افزار سیستم عامل ویندوز را در کروم و کروم‌بوک‌ها اجرا کند. البته این اپلیکیشن به گوگل کروم که مرورگر پیشتاز دنیا بوده و با WebAssembly سازگار است محدود نمی‌باشد.

در مورد Droplet Universal گفته می‌شود که مانند CrossOver به Wine وابسته است. با این حساب، شما می‌توانید نرم‌افزار ویندوز را در گوشی، مک و . . . اجرا نمایید.

Droplet Universal فعلاً نمی‌تواند در سیستم‌های ۳۲ بیتی که از پردازنده ARM استفاده می‌کنند اجرا شود ولی Droplet گفته که به زودی امکان اجرای این برنامه را نیز روی این نوع سیستم‌ها نیز فراهم می‌کند.

ممکن است شما نیز با خواندن این خبر بخواهید از این برنامه استفاده کنید ولی باید بگوییم که Droplet فعلاً Droplet Universal را به بنگاه‌های اقتصادی تحویل می‌دهد اما گفته می‌شود که به زودی افراد عادی نیز می‌توانند از سایت این کمپانی در لیست انتظار ثبت‌نام کرده و در آینده‌ای نزدیک (پس از پرداخت هزینه)، آن را دریافت نمایند.

با نرم‌افزار Droplet Universal مرزهای محدودیت انسانها در مورد استفاده از یک سیستم عامل برای نصب و اجرای برنامه‌ها از بین می‌رود.

Droplet Universal باعث خواهد شد تا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری برای انطباق محصول خود با سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلف نداشته باشند ولی پیش از فراگیر شدن آن، باید اشکالات این برنامه رفع شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.