اینستاگرام به‌زودی به شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را دانلود کنید - تکفارس 
اینستاگرام به‌زودی به شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را دانلود کنید - تکفارس 

اینستاگرام به‌زودی به شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را دانلود کنید

میر مهدی حامی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - 15:01
اینستاگرام به‌زودی به شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود را دانلود کنید - تکفارس 

بر اساس گزارش Techcrunch، اینستاگرام درحال پیاده سازی طرحی برای کاربران است که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک نسخه از داده‌های خود را دانلود کنند. این امر در پاسخ سخنگوی اینستاگرام به Techcrunch پس از مقاله ای که راجع به عدم قابلیت انتقال داده‌ها در این سرویس بود منتشر شد.

جزئیات این ویژگی تا کنون نهایی نشده است و اینستاگرام در حال حاضر هیچ جزئیاتی در مورد آن شرح نداده است. ما نمی‌دانیم که شرکت تا چه میزان اجازه‌ی گرفتن نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات را به کاربران می‌دهد، که می‌تواند صرفا به کاربران اجازه‌ی دانلود تمامی عکس‌ها و فیلم‌هایی که تا کنون آپلود کرده‌اند را بدهد و یا اینکه می‌توانند علاوه بر این، از تمامی استوری‌های آرشیو شده و تمام پیامهایی که ارسال کرده‌اند نیز فایل پشتیبان تهیه کند.

فیسبوک سالهاست که دارای امکان پشتیبان گیری جامع است، بنابراین این کمی نا امید کننده است که اینستاگرام ارائه این قابلیت را تا این حد طول داده است. شکی نیست که این حرکت به عنوان پاسخی به بی اعتمادی رو به رشد شرکت در میان کاربران صورت گرفته است، که بسیاری از آنها بدون شک می‌خواهند اطلاعات خود را در جای دیگر یا حداقل دور از دسترس فیسبوک قرار دهند. تا کنون اینستاگرام تمامیه اطلاعات آپلود شده به خود را قفل می‌کرد، و هیچ راه آسانی برای دانلود هر کدام از آن‌ها وجود نداشت. برخی از سرویس‌های شخص ثالث وجود دارند که به شما این امکان را می دهند، اما اعتماد به این سرویس‌ها همیشه با شک و تردید بوده است. خوشبختانه، در صورتی که اینستاگرام این ویژگی را بومی کند دیگر هیچ کس مجبور نیست از این سرویس‌ها استفاده کند. زمان دقیق رخ دادن این اتفاق هنوز مشخص نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید