Blackmagic یک دوربین جیبی سینمایی جدید با قیمت ۱۲۹۵ دلار عرضه کرد - تکفارس 
Blackmagic یک دوربین جیبی سینمایی جدید با قیمت ۱۲۹۵ دلار عرضه کرد - تکفارس 

Blackmagic یک دوربین جیبی سینمایی جدید با قیمت ۱۲۹۵ دلار عرضه کرد

مهدی شفیعی
۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - 11:44
Blackmagic یک دوربین جیبی سینمایی جدید با قیمت ۱۲۹۵ دلار عرضه کرد - تکفارس 

Blackmagic یک نسخه‌ی جدید از دوربین سینمایی جیبی خودش رونمایی کرد اما این یکی با پیشرفت‌هایی برای ویدیوهای ۴K همراه است.

اول و مهم‌تر از همه این دوربین ۴K سینمایی جیبی، واقعا ۴K تصویر برداری می‌کند و این برخلاف نسخه‌ی اصلی‌اش است که نهایتا ۱۰۸۰p بود. بر خلاف مدل قبلی خودش، این دوربین می‌تواند فیلم‌ها را مستقیما بر روی درایو USB-C که بسیار مناسب فایل‌های ۴K است ضبط کند. این نسخه‌ی جدید انتظار می‌رود که اواخر امسال با قیمت ۱۲۹۵ دلار عرضه شود که ۳۰۰ دلار از مدل اصلی گران‌تر است.

در حالی که این دوربین برای یک دوربین سینمایی بودن بسیار کوچک است، اما آنقدر ها هم کوچک نیست و از نسخه‌ی قبلی خودش بزرگتر است. این مدل به جای داشتن نمایشگر ۳٫۵ اینچی، یک نمایشگر ۵ اینچی در پشت خود دارد و شامل یک سنسور Micro Four Thirds کامل است. این امر برای عمق میدان و نور کم (که در حال حاضر نقاط ضعف در دوربین های Micro Four Thirds است) مفید خواهد بود. همچنین می‌توان لنزهای پاناسونیک، اولیمپوس و غیره را نیز در آن استفاده کرد.

Blackmagic برای ساختن ابزارهای پیشرفته‌ی ویدیویی مشهور است. از دوربین‌ها گرفته تا وسایل برودکست و همچنین نرم افزارهای صنعتی طبقه‌بندی استاندارد رنگ. این شرکت در پنج سال گذشته در زمینه‌ی دوربین‌های کوچک سینمایی با قیمت ارزان‌تر فعالیت داشته است که مناسب فیلم سازان با بودجه‌ی کم است.

این دوربین‌ها همه‌ی ابزار و امکانات لازم برای سینما را با قیمتی پایین‌تر در اختیار دارند. دوربین جدید سینمایی ۴K از Blackmagic، با ویژگی‌های متنوعی به بازار خواهد آمد. مانند یک اتصال دهنده‌ی mini XLR، پشتیبانی از LUT و ضبط ۴K در ۶۰ fps. اما همچنان محدودیت‌هایی دارد که آنرا برای مخاطبان خاصی ارزنده می‌سازد. اساسا، اگر شما یک فیلم ساز هستید که شرایط نوری محیط را همیشه در کنترل دارید، این دوربین احتمالا برای شما مناسب نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید