بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 
بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro

محراب کرامتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - 20:24
بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

کمپانی هواؤی امسال با معرفی P20 و P20 Pro توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. پرچم دار جدید این کمپانی، P20 Pro از متفاوت ترین گوشی های موجود است. باید دید که در عمل این گوشی چه می‌کند.

مقدمه

هواؤی از پیشتازان رقابت دوربین گوشی ها است. ابتدا با منتشر کردن دوربین دوگانه برای P9 و سپس Mate 10 قدم های محکمی در این زمینه برداشت. P20 Pro برای کامل کردن کار هواؤی در بخش دوربین عرضه می‌شود. P20 Pro که به تازگی معرفی شد توانست با دوربین سه گانه خود قدرت هواؤی را به نمایش بگذارد. دوربین این گوشی از بهترین های ساخته شده است. هرکدام از این سه دوربین بصورت جداگانه جذاب هستند. شاید مونوکروم ۲۰MP که سیاه و سفید است خیلی جذاب نباشد. اما لنز ۴۰MP که لنز اصلی این سه دوربین است بالاترین رزولوشن را در گوشی های هواؤی دارد. دوربین سوم آن هم ۸MP است که می‌تواند تا ۸۰ میلی‌متر تغییر فاصله کانونی داشته باشد. این مقدار سه برابر لنز اصلی است. تمامی این لنزها از برند Leica هستند. این برند متخصص آلمانی است که دوربین ها را بهینه می‌کند. لنز Ziess از ساخته های قبلی او است. دوربین گوشی های دیگری نیز مانند Lumia 1020 توسط این متخصص بهینه شد. دوربین سلفی هم درون بریدگی بالای گوشی است که تصاویری با کیفیت ۲۴MP ثبت می‌کند.

با اینکه دوربین این گوشی به شدت قدرتمند است نمی‌شود این حرف را در مورد صفحه نمایش آن درست دانست. رزولوشن صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی AMOLED این گوشی FullHD Plus است. این رزولوشن مخصوص هواؤی ۲۲۴۰x1080 پیکسل در صفحه است.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

هواؤی علاقه زیادی به باتری گوشی های خود دارد و معمولا آن ها را با ظرفیت های بالا طراحی می‌کند. باتری P20 Pro لیتیوم یونی ۴۰۰۰mAh است که قابلیت Fast Charging هواؤی برای شارژ کردنش در نظر گرفته شده است. قابلیت سوپر شارژ هواؤی یکی از سریع ترین روش های موجود است. چیپست Kirin 970 هم از نسل قبلی Mate ها به عنوان پردازنده اصلی گوشی در آن حضور دارد. در ادامه مشخصات P20 Pro را مشاهده می‌کنید:

مشخصات P20 Pro

  • بدنه: دو شیشه با فریم فلزی، ضخامت ۷٫۶۵ میلی‌متر
  • صفحه نمایش: ۱” AMOLED, 1080 x 2240px resolution (408ppi)
  • چیپست: پردازنده هشت هسته ای Kirin 970، چهار هسته Cortex-A73 2.4GHz همراه با چهار هسته Cortex-A53 1.8GHz، گرافیک Mali-G72 MP12
  • مموری: رم ۶GB، حافظه داخلی ۱۲۸GB
  • سیستم عامل: اندروید ۱ Oreo، رابط کاربری EIUI 8.1
  • دوربین: ۴۰MP f/1.8 color + 8MP f/2.4 color telephoto + 20MP f/1.6 monochrome; 4K video capture, 720@960fps slow-mo; Leica co-developed
  • ویژگی های دوربین: ۱/۱٫۷” ۴۰MP sensor, up to ISO 102,400, 3x optical zoom, 5x hybrid zoom, OIS + EIS، قابلیت تغییر فوکوس و نورپردازی پس از ثبت عکس، دیافراگم متغیر، ثبت تصاویر Long Exposure بدون نیاز به سه پایه
  • دوربین سلفی: ۲۴MP, f/2.0 Leica lens, Portrait Mode with live bokeh effects; 2D Face Unlock
  • باتری: لیتیوم یونی ۴۰۰۰mAh، سوپر شارژ هواؤی
  • امنیت: حسگر اثر انگشت در جلو با زمان پاسخ ۰٫۴ ثانیه
  • ارتباطات: Dual SIM, Wi-Fi a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.2 + LE, NFC, USB Type-C
  • سایر: اسپیکر استریو، کنترلر مادون قرمز

هواؤی ممکن است که با انجام برخی کارها مانند حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری و ایجاد بریدگی بالای صفحه کمی طرفدارانش را اذیت کند، اما  خوشحالیم که هنوز مادون قرمز این دستگاه موجود است. با استفاده از کنترلر مادون قرمز می‌توانید برخی وسایل غیر هوشمند خانگی را کنترل کنید. این کنترلر این روزها فقط در گوشی های شیاؤمی و هواؤی پیدا می‌شوند و دیگر سازندگان تصمیم به طرد آن ها کرده اند.

نگاهی به داخل جعبه

جعبه P20 Pro سفید رنگ است. در زیر گوشی یک جفت هندزفری مشاهده می‌کنید که توسط کابل USB-C به گوشی متصل می‌شوند. یک تبدیل USB-C به جک ۳٫۵ هم در آن قرار دارد تا کسانی که می‌خواهند هدفون فعلی خود را متصل کنند مشکلی نداشته باشند. یک کابل USB-C به USB-C هم در کنار این ها دیده می‌شود. شارژر سریع هواؤی هم برای کامل کردن این جعبه در آن قرار داده شده است. اما با باز کردن جعبه شما به جز گوشی به چیز دیگری نگاه نخواهید کرد.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

طراحی

با اولین نگاه به P20 Pro متوجه می‌شوید که هواؤی با کسی شوخی ندارد. طراحی خارق العاده این گوشی در کنار بدنه شیشه ای آن با فریم های فلزی عالی است. هواؤی در گذشته بر روی مدل های سری Mate خود نیز طراحی شیشه ای را قرار داده بود و تصمیم گرفت که آن را در P20 Pro به اوج خود برساند. این گوشی در چهار رنگ عرضه می‌شود. آبی آسمانی که در سمت راست مشاهده می‌کنید جزو زیباترین رنگ های این گوشی است اما رنگ رسمی P20 Pro که به Twilight معروف است ترکیبی از آبی و بنفش می‌باشد که هرگز مشابه آن مشاهده نشده است. به خاطر بدنه شیشه ای انتظار نداشته باشید که بر روی آن لک ایجاد نشود اما خاطر جمع باشید که این لک ها به راحتی پاک می‌شوند. طلایی و صورتی از دیگر رنگ های آن هستند.

در پشت گوشی سه دوربین معروف آن مشاهده می‌شوند که بصورت عمودی زیر هم قرار گرفته اند. بین دو دوربین بالایی فرستنده و و گیرنده لیزری مشاهده می‌شود. در زیر دوربین سوم هم فلش دوگانه LED و سنسور نور-دمای فلش قرار دارد. نوشته های پشت گوشی شاید اندکی زیاده روی باشند. برند Leica در زیر فلش، مشخصات دوربین ها و نام هواؤی و تکست های دیگر در پشت، آن را کمی شلوغ کرده اند اما پس از مدتی به آن ها عادت می‌کنید.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

جلوی گوشی به کلی صفحه نمایش است و جایی برای نوشته نیست. هواؤی تصمیم گرفته که برای این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی AMOLED استفاده کند که دارای بردیگی است. با این کار تمامی سطح جلویی گوشی قابل استفاده می‌شود. قسمت بالایی گوشی شامل دوربین، بلندگو و سنسور نور و مجاورت است. یک LED کوچک هم در کنار این ها به چشم می‌خورد.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

در قسمت پایینی گوشی نیز حسگر اثرانگشت قرار دارد. به دلیل ارزان تر کردن قیمت نهایی این گوشی این حسگر را در صفحه نمایش قرار ندادند. این حسگر سرعت بالایی دارد و با استفاده از ان برخی میان بر ها درون رابط کاربری گوشی فعال می‌شوند. در قسمت راست فریم آلومینیومی گوشی کلید های پاور و کنترل صدای آن قرار دارند. در سمت چپ گوشی ورودی سیم کارت آن مشاهده می‌شود. P20 Pro قابلیت پشتیبانی از Micro SD ها را ندارد و باید به حافظه داخلی آن بسنده کنید. در عوض این گوشی از دو سیم کارت نانو بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند. این گوشی بنا بر استانددارد IP67 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

 

پورت USB-C در پایین گوشی قرار دارد و در کنار آن اسپیکر اصلی دیده می‌شود. در سمت چپ پورت میکروفون اصلی قرار گرفته است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این میکروفون اسپیکر دوم باشد اما این طور نیست. در بالای گوشی نیز میکروفون دوم و فرستنده مادون قرمز مشاهده می‌شود. از هواؤی برای قرار دادن این فرستنده ممنونیم.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

سایز این گوشی ۱۵۵ در ۷۳٫۹ در ۷٫۸ میلی‌متر است که حدود ۳ میلی‌متر از Galaxy S9 Plus کوتاه تر است. اما P20 Pro حدود ۱۰ گرم از آن سبک تر است.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

صفحه نمایش

رزولوشن P20 Pro شاید بالا نباشد اما تفاوت خاصی را با دیگر پرچم داران با رزولوشن های بالاتر از ۲۲۴۰x1080 مشاهده نمی‌کنید. این گوشی بصورت ۱۸٫۷:۹ است که به خاطر بریدگی به این صورت درآمده است. تراکم پیکسلی ۴۰۸ppi آن نیز کافی است. در تست های مربوط به روشنایی اP20 Pro در بهترین حالت ۵۸۲nit را ثبت کرد. این از مقدار روشنایی P10 و P10 Plus بالاتر است و این بطوری است که معمولا پنل های LCD روشنایی بهتری دارند. همچنان پنل AMOLED گوشی Mate 10 Pro با ۶۲۳nit در صدر جدول است. آیفون X و S9 Plus نیز روشنایی بالاتری دارند. کنتراست بالایی در زیر نور افتاب مشاهده شد که مقداری مانند Note 8 سامسونگ داشت.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

دوام باتری

باتری ۴۰۰۰mAh برای P20 Pro در نظر گرفته شده است. هواؤی در رقابت دوام باتری همواره از سامسونگ جلوتر بوده و این بار نیز باتری ۳۵۰۰mAh گوشی S9 Plus را شکست داده است. این باتری در تست مربوط ب پخش ویدئو ۱۳ ساعت دوام آورد و در حالت ۳G نیز تا ۲۱ ساعت پاسخگو بود. این مقادیر اندکی از نتایج Mate 10 Pro کمتر بودند اما این تفاوت ناچیز بود. نرخ دوام کلی این باتری ۸۹ ساعت است. شارژر داخل جعبه گوشی که به قابلیت سوپر شارژ هواؤی مجهز شده است توانست که گوشی را در ۹۰ دقیقه از ۲% به ۱۰۰% برساند. در ۳۰ دقیقه حدود ۴۶% باتری شارژ شد. بنا به برخی دلایل نامعین هواؤی نتوانست به قول خود در این بخش وفا کند. هواؤی قبل از انتشار گوشی وعده داد که در ۳۰ دقیقه این گوشی تا ۵۶% شارژ می‌شود. اما در کل ۹۰ دقیقه زمان شارژ برای یک باتری ۴۰۰۰mAh رقم مناسبی است.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

اسپیکر

P20 Pro سیستم صوتی بهبود یافته Mate 9 را دارد. اسپیکر دوم گوشی همان بلندگوی بالای آن است. این دو اسپیکر در کنار هم صدا را بصورت استریو پخش می‌کنند. صدای این اسپیکر ها بلند و واضح بود و مشکلی در آن یافت نشد.

اندروید ۸٫۱ با EMUI

هواؤی برای این پرچم دار خود آخرین نسخه اندروید و رابط کاربری خود را به استفاده گذاشت. این رابط کاربری تفاوت زیادی با اندروید اصلی ندارد اما برخی قابلیت های جدید به آن اضافه شده است. شما می‌توانید نوار نوتیفیکیشن در بریدگی گوشی را به کلی خاموش کنید. بدین صورت قسمت انتهایی صفحه نمایش به رنگ مشکی درمی‌آید.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حسگر اثر انگشت می‌تواند به کلی جای سه کلید لمسی اندروید را بگیرد. به طوری که با لمس آن به صفحه قبلی باز می‌گردید. با لمس و نگه داشتن آن به Home بازگشته و با سوایپ کردن آن به هر جهت Recent Apps باز می‌شود. همچنین این کارها را می‌توانید بر روی کلید تعبیه شده روی صفحه نمایش در پایین آن انجام دهید.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

با قابلیت Dual Apps هم برای برخی برنامه های خود می‌توانید دو حساب جداگانه داشته باشید که مشابه آن در MIUI شیاؤمی دیده می‌شود. تم های زیادی برای این گوشی بصورت پیش فرض طراحی شده اند و در صورت نیاز انتخاب های زیادی نیز در Theme Store گوشی وجود دارند. قابلیت Split Screen گوشی هم به شما اجازه می‌دهد که از دو برنامه بصورت همزمان بر صفحه نمایشتان استفاده کنید. Phone Manager دیفالت گوشی نیز کاربردی است و برای خالی کردن رم، کش، بهینه سازی عمر باتری و… می‌توان از آن استفاده کرد.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

هواؤی همچنان بر استفاده از برنامه های گالری و ادیت کننده تصاویر خود اصرار دارد. این ادیت کننده برای تنظیم تصاویر Bookeh و تغییر روشنایی دیافراگمی آن ها کاربردی است. گالری آن نیز می‌تواند تصاویر را بر اساس آلبوم ها و یا بصورت هوشمند مرتب کند.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

در برنامه موزیک پلیر هواؤی Equalizer یافت نشد که اندکی مایوس کننده بود. چندین برنامه کاربردی بر روی این گوشی بصورت پیش فرض نسب شده اند که از بین آن ها می‌توان به فایل منیجر، Health app و برنامه کنترلر مادون قرمز اشاره کرد.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

 

بنچمارک

چیپست Kirin 970 برای فعالیت های پردازشی P20 Pro در نظر گرفته شده است. این پردازنده هشت هسته ای ترکیبی از هسته های Cortex-A73 و Cortex-53 است که در فرکانس های ۲٫۴GHz و ۱٫۸GHz فعالیت می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12 که گرافیکی ۱۲ هسته ای است در کنار پردازنده اصلی قرار گرفته است. رم ۶GB این گوشی نیز خاطر نشان می‌کند که بر روی این گوشی هرگز کندی پیش نمی‌آید.

Kirin 970 در رقابت با Snapdragon 835 و Exynos 9810 نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد. این پردازنده برای نسل قبلی گوشی های هواؤی است. هواؤی در این بخش کم کاری انجام داده است. در بخش گرافیک هم با وجود Adreno 630 چیپست بکار رفته در P20 Pro ضعیف تر از دیگر رقبا عمل کرد که جای تعجب داشت. اما گلکسی ها پیکسل های بیشتری برای رندر کردن دارند. به همین خاطر در بخش Onscreen پرچم دار هواؤی توانست عملکرد بهتری داشته باشد. هنگامی که قوی‌ترین چیپست گرافیکی اندروید را در رزولوشن FullHD بکار می‌برید این اتفاق می‌افتد!

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

در بنچمارک AnTuTu 7.0 نیز این گوشی نتوانست به پای Sony Xperia XZ2 و S9 Plus برسد. حتی Mate 10 عملکرد بهتری نسبت به P20 Pro داشت. شاید این پرچم دار هواؤی در رقابت پردازشی با دیگر پرچم داران عقب باشد، اما از کمبود قدرت پردازشی رنج نمی‌برد و برای پاسخ دهی به تمامی نیاز های کاربران آماده است.

دوربین رویایی

P20 Pro در پشت خود سه دوربین دارد. هواؤی تلاش بسیاری کرد تا در رقابت با دوربین های دوگانه مونوکروم(دوربین سیاه و سفید) خود را رواج دهد اما همواره در این رقابت عقب ماند. حال با تکمیل این تکنولوژی با دوربین سه گانه خود آینده ای جدید برای دوربین ها را به ارمغان کاربران آورد. اکنون همه ی سازندگان پذیرفته اند که هواؤی در این بخش آن ها را شکست داده است.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

شوتر اصلی این گوشی لنز ۴۰MP با سنسور بزرگ ۱/۱٫۷’’ است. سنسور XZ2 سونی ۱/۲٫۳’’ و S9 Plus سامسونگ ۱/۲٫۶’’ است. تنها Lumia 1020 با این مقدار از مگاپیکسل دوربین منتشر شده است که آن نیز ۵ سال پیش بوده است. صنعت دوربین از آن موقع رشد زیادی کرده است. این لنز در واقع تصاویر ۴۰MP نمی‌گیرد بلکه با دریافت دو تصویر همزمان با Expousure های متفاوت تصاویر ۱۰MP فوق العاده ای را ثبت می‌کند. این لنز دیافراگم f/1.8 دارد که شاید در مقایسه با f/1.5 گلکسی ها قوی نباشد اما نباید بزرگی تصاویر P20 Pro را فراموش کرد. دوربین Telephoto هواؤی یک لنز ۸MP با دیافراگم f/2.4 است که می‌تواند تصاویر در زوم ۳ برابر با کیفیت ۱۰MP بگیرد. دوربین سوم یک لنز ۲۰MP مونوکروم است که دیافراگم f/1.6 دارد. این لنز بیشتر برای تنظیم کردن لنز اصلی دوربین است. این سیستم دوربین از همکاری هواؤی و متخصصان آلمانی Leica بدست آمده است.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس  بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس  بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

برای فوکوس خودکار تصاویر، دوربین از  قابلیت های شناسایی عمق منظره، شناسایی کنتراست و فاز و فوکوس لیزری بهره می‌برد. این لیزر تا برد ۲٫۴ متری کاربرد دارد. یک سنسور نور-دما برای تنظیم White Balance تعبیه شده است. در آخر، فلش دوگانه LED برای روشن کردن تصاویر در شب در زیر تمامی لنز ها دیده می‌شود.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حالت زوم

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حالت معمولی

دوربین جلوی گوشی لنز ۲۴MP با دیافراگم f/2.0 است که متاسفانه فوکوس خودکار ندارد و به همین خاطر تصاویر آن اندکی مشکل فوکوس دارند. رابط کاربری دوربین نسبت به Mate 10 اندکی تغییر کرده است اما نمی‌توان گفت که هواؤی کار خلاقانه ای انجام داده است.

در سوی دیگر، هوش مصنوعی دوربین عملکردی حیرت انگیز دارد. هواؤی در این بخش سنگ تمام گذاشته است و بصورت پیش فرض ۵۰۰ صحنه متفاوت را در آن ذخیره کرده است. سونی باید اندکی از هواؤی درس بگیرد. زیرا سالیان سال است که در حال توسعه حالت Superior Auto خود است اما هنوز نتوانسته نتایج خوبی دریافت کند. برای عکاسان حرفه ای نیز حالت دستی دوربین حاضر است. در این حالت می‌توان ISO، سرعت شاتر و مقدار Expousure را تغییر داد. اگر گوشی حدس بزند که تصویر مشکل دارد به شما اخطار می‌دهد.

قابلیت تصاویر پورتره و Bookeh هم در رابط کاربری قرار دارند. قابلیت Aperture Mode هم به آن اضافه شده که می‌توانید بین دیافراگم f/0.95 تا f/1.6 عکس بگیرید. پس از ذخیره عکس نیز می‌توانید فوکوس و دیافراگم را تغییر دهید. در حالت پورتره نیز می‌توانید Blur شدن پس زمینه را فعال یا غیر فعال کنید.

P20 Pro می‌تواند در کیفیت ۴K با ۳۰fps فیلم برداری کند. این ویدئو ها به فرمت H.264 و H.265 می‌توانند گرفته شوند. حالت سوپر اسلوموشن نیز در کنار اسلوموشن عادی ۲۴۰fps قرار دارد که در کیفیت ۷۲۰p گرفته می‌شود. ویدئو های سوپر اسلوموشن تنها ۱۰ ثانیه طول دارند که در واقع ۶ ثانیه از آن ها اسلو و ۴ ثانیه دیگر در ابتدا و انتهای فیلم برداری با سرعت فریم عادی است. این در حالی است که ویدئو های اسلوموشن عادی می‌توانند طول دلخواه داشته باشند و محدودیتی برایشان نیست.

کیفیت تصاویر

هوش مصنوعی دوربین با اینکه فوق العاده است اما برخی مواقع زیاده روی می‌کند. به عنوان مثال قابلیت Blue Sky آن که با کم و زیاد کردن کنتراست و آبی تر کردن آسمان منظره ای رویایی را از یک ویوو ساده ایجاد می‌کنند. قابلیت Greenery نیز برای گیاهان طراحی شده است که گاهی یک تپه کم علف را به دشتی رویایی تبدیل می‌کند! در برخی مواقع با تغییر اندکی در قرارگیری گوشی منظره متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. خوشبختانه این هوش مصنوعی هنوز در حال توسعه یابی توسط هواؤی است و با منتشر شدن چند آپدیت مشکلاتش  به راحتی قابل حل است.

باید گفت که همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال در هنگام عکس برداری از غذا ها از ترکیب رنگ های تصاویر نهایی لذت خواهید برد. از دیگر مزایای آن سوییچ کردن به حالت پورتره بصورت خودکار است. هنگامی که هوش مصنوعی تشخیص دهد که شما قصد عکس برداری در حالت پورتره را دارید بنا بر منظره روبرو در بیشتر مواقع بصورت خودکار حالت پورتره به درستی فعال می‌شود.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

اما بهترین قابلیت دوربین زوم آن است. تصاویری با زوم ۳ برابر به کمک دوربین Telephoto و دوربین اصلی بسیار با کیفیت از آب درمی‌آیند. اگر در هنگام زوم دست خود را بر روی لنز مونوکروم قرار دهید گوشی به شما اخطار می‌دهد!

قابلیت Low Light و Night Mode

در نور کم قابلیت حیرت انگیز Night Mode گوشی به کمک شما می‌آید. حتی اگر آن هم جواب نداد با باز گذاشتن دیافراگم دوربین تا چند ثانیه می‌توانید تصاویر خوبی بگیرید. در دوربین های حرفه ای برای این کار نیاز به سه پایه یا مکانی ثابت دارید اما هواؤی توانسته این مشکل را به خوبی حل کند. اما مشکل قابلیت Night Mode این است که اگر شیئی متحرک در کادر باشد تصاویر مبهم می‌شوند.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

قابلیت HDR این دوربین ها نیز گفته شده که بصورت همزمان قابل مشاهده در رابط کاربری است و هنگامی که کادر خود را بر روی منظره ای می‌بندید می‌توانید ورژن HDR شده آن را مشاهده کنید. بهترین نتایج زمانی بدست می‌آیند که هوش مصنوعی را در کنار HDR فعال کرده تا تفاوت آن را ببینید. حالت پانورامای گوشی هم توانست تصاویر مناسبی در رزولوشن ۳۰۰۰px ارائه دهد و مشکلی در این بخش وجود نداشت.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حالت پورتره

P20 Pro از دو قابلیت تصاویر پورتره و تصاویر Aperture پشتیبانی می‌کند. حالت پورتره برای تصویر برداری از افراد است که با تنظیم نورپردازی، دیافراگم و زیباسازی فرد تصاویر قدرتمندی ارائه می‌دهد. در حالت Aperture شما می‌توانید پس از ثبت عکس به تغییر نور و دیافراگم شبیه سازی شده آن بپردازید. در حالت زوم نیز به کمک سه دوربین گوشی می‌توانید این تصاویر را داشته باشید و لازم نیست که به فرد نزدیک شوید. در آخر معلوم نشد که کدام حالت برای تصویر برداری از افراد بهتر است. پس به مثال هایی از هردو نگاه کنید و خودتان قضاوت کنید.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

      حالت پورترهبررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حالت Aperture

دوربین سلفی

دوربین ۲۴MP جلوی این گوشی متاسفانه فوکوس خودکار ندارد و ما راضی بودیم که کیفیت آن نصف باشد اما فوکوس فیکس نداشته باشد. زیرا باید به میزان زیادی به آن نزدیک باشید تا به خوبی فوکوس کند. اما هنگامی که به درستی فوکوس کرد تصاویر خوبی در اختیار شما است. رنگ ها به درستی ثبت می‌شوند و در این قسمت اغراق زیادی وجود ندارد. خبر خوب این است که قابلیت پورتره برای دوربین جلوی گوشی نیز وجود دارد و دوربین بصورت دیفالت این قابلیت را به شما پیشنهاد می‌دهد. نورپردازی سه بعدی نیز از دیگر قابلیت های آن است. شما همچنین می‌توانید Blur را در این جا نیز غیر فعال کنید. زیرا اگر با فوکوس نامناسب تصویر پورتره بگیرید صورتتان تار می‌افتد.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حالت عادی

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

حالت پورتره

رقابت

P20 Pro بهترین کار هواؤی تا حال حاضر است. زیرا Mate ها از ضعف دوربین رنج می‌برند و همیشه سخت افزار ملاک نیست. البته باید گفت که Mate RS Porsche Design به عنوان قدرتمند ترین گوشی هواؤی شناخته می‌شود اما آن گوشی به عنوان یک گوشی تجملاتی به حساب می‌آید و در محدوده خرید اکثر مردم نیست.

شاید دوربین گوشی خصوصیتی باشد که آن را خاص می‌کند اما نباید از دیگر نکات مثبت آن غافل شد. این گوشی با صفحه نمایش و باتری قدرتمند خود و سخت افزار مناسب(مخصوصا رم) می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. با اینکه از Micro SD  و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌کند اما فرستنده مادون قرمز دارد و بدین ترتیب عده ای را راضی نگاه می‌دارد.

بررسی تخصصی هواؤی P20 Pro - تکفارس 

رای اصلی

سازندگان گوشی های هوشمند در حال فاصله گرفتن از هم هستند. برخی از آن ها نسبت های صفحه نمایش متفاوتی تولید می‌کنند. برخی سخت افزار های قدرتمندی به میدان می‌آورند و برخی مانند هواؤی ترکیبی از همه این ها را همراه با طراحی خارق العاده روی هم می‌گذارند و گوشی تولید می‌کنند که P20 Pro نام می‌گیرد. در این گوشی خلاقیت های زیادی بکار رفته و با اینکه برخی از ویژگی های آن می‌توانست متفاوت باشد اما نمی‌توان گفت که این گوشی در جایی کم گذاشته است.

-نکات مثبت

  • طراحی جذاب و رنگ بندی های زیبا و تازه
  • حالت شب دوربین و زوم حیرت انگیز سه دوربین آن
  • میان بر های کاربردی رابط کاربری، عمر مناسب باتری
  • قابلیت پنهان کردن بریدگی بالای گوشی

-نکات منفی

  • بدنه شیشه ای لک گیر است.
  • نبود پورت micro sd و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • EMUI شاید به مذاق برخی خوش نیاید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید