Oppo پتنت اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را ثبت کرد - تکفارس 
Oppo پتنت اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را ثبت کرد - تکفارس 

Oppo پتنت اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را ثبت کرد

میر مهدی حامی
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - 11:54
Oppo پتنت اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را ثبت کرد - تکفارس 

اولین شرکت با اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش Vivo با X20 Plus UD بود که به سرعت با Huawei Mate RS پورشه دیزاین همراه شد. انتظار می‌رود Oppo تولید کننده‌ی چینی بعدی باشد که پس از اخذ حق ثبت اختراع برای این فناوری از اداره مالکیت معنوی چین (SIPO)، به این جمع ملحق شود.

این اسناد با تعداد زیادی تصاویر همراه شده‌اند که نشان می‌دهد این اسکنر ممکن است نه تنها برای باز کردن قفل دستگاه بلکه برای مجوزهای پرداخت نیز استفاده شود.

تصاویر پتنت، توالی وارد کردن اثر انگشت شما را نشان می‌دهد و اینکه چه قسمت‌هایی از انگشت واقعا شناسایی می‌شود. همچنین دیده می‌شود که این قابلیت در زمانی که صفحه‌نمایش روشن است نیز استفاده می‌شود، که به این معناست که این تکنولوژی با آنچه که Synaptics توسعه داده است متفاوت است – تابش نور سنسور در زیر پنل OLED و سپس خواندن اثر انگشت.

Oppo patents underscreen fingerprint scanner

شایعه شده بود که Oppo گوشی Find 9 را با تکنولوژی اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش عرضه می‌کند، اما این دستگاه وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه این شرکت پیش از این برای نیمه اول سال ۲۰۱۸ پرچم دار Oppo R15 را معرفی کرد، احتمالا باید منتظر ارائه‌ی این تکنولوژی در Oppo R15s باشیم، که باید در اکتبر رونمایی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید