آمازون با تولید دستبندهای هوشمند، کارگران خود را کنترل می‌کند - تکفارس 
آمازون با تولید دستبندهای هوشمند، کارگران خود را کنترل می‌کند - تکفارس 

آمازون با تولید دستبندهای هوشمند، کارگران خود را کنترل می‌کند

سید محمد معلمی
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - 16:55
آمازون با تولید دستبندهای هوشمند، کارگران خود را کنترل می‌کند - تکفارس 

خلاصه خبر

آمازون ۲ دستبند تولید کرده که به وسیله آنها کارگران را کنترل می‌کند و در صورت بروز اشتباه، به آنان هشدار می‌دهد.

 

کنترل کارگران

انسانها معمولاً قبول نمی‌کنند که ماشین‌ها آنها را کنترل نمایند به همین دلیل می‌توان این را دلیلی برای به کندی پیش رفتن جایگزین شدن ماشین‌ها با انسانها دانست. البته هر چقدر انسانها در این زمینه مقاومت کنند، باید بگوییم که فایده‌ای نخواهد داشت زیرا دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد به طوری که با تولید دستبندهای کنترل‌کننده حرکات دست کارگران، این جنبش تا حدودی اتفاق افتاده است.

در روز ۳۰ ژانویه سال جاری، آمازون تولید دو دستبند را نهایی کرد که به وسیله این وسایل و دوربین‌های موجود در انبارها، کلیه فعالیت‌های کارگران را زیر نظر می‌گرفت.

آمازون برای دریافت بازخوردهای مربوط به فعالیت‌های کارگران، اقدام به استفاده از دستبندهای این‌چنینی کرده است. مثلاً، اگر کارگری یک محصول را به طور اشتباهی از جای خود بلند کرد، دستبند هوشمند به او هشدار می‌دهد. به علاوه، اگر شخصی به دنبال شیء مورد نظر خود بود و آن را نمی‌یافت ولی در نزدیکی آن در حرکت بود، دستبند محل قرارگیری جنس مورد نظر کارگر را نشان می‌دهد.

 

کارگران و دستبندهای مخصوص

این دستبندها برای یاری رساندن به کارگران تولید شده‌اند تا هم در زمان این افراد صرفه‌جویی شود و هم عملکرد آنها ارتقا یابد.

شرکت‌های زیادی برای استفاده از این دستبندها درخواست داده‌اند. برای مثال، یکی کمپانی فروش اینترنتی برای خرید آنها پا پیش گذاشته است.

گوگل، مایکروسافت، تسلا و . . . ، همزمان با آمازون به دنبال استفاده از چنین دستبندهایی هستند.

 

اگرچه انتظار نمی‌رود تا استفاده از این دستبندها را در همه کارخانه‌ها ببینیم، ولی اگر چنین اتفاقی افتاد، کارگران باید یک ناظر هوشمند و جدید را همواره با خودشان داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید