اپل سرویس خبری اشتراکی راه‌ اندازی می‌کند - تکفارس 
اپل سرویس خبری اشتراکی راه‌ اندازی می‌کند - تکفارس 

اپل سرویس خبری اشتراکی راه‌ اندازی می‌کند

آیدین هاشمی
۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - 18:30
اپل سرویس خبری اشتراکی راه‌ اندازی می‌کند - تکفارس 

اپل که در ماه گذشته سرویسی نظیر نت فلیکس برای مجله‌ها تهیه کرده است، اکنون در حال برنامه ریزی برای ساختن سرویس خبری اشتراکی خودش است. Bloomberg گزارش می‌دهد که سرویس Texture که اپل اخیرا مالکیت آن را به دست آورده است، (این سرویس با حق اشتراکی به مبلغ ۹٫۹۹ دلار به کاربران اجازه دسترسی به ۲۰۰ مجله در ماه را می‌دهد) با تیم خبری اپل ادغام خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها اپل یک اپلیکیشن جدید خبری در طول سال آینده منتشر خواهد کرد که عرضه کننده‌ی یک سرویس اشتراکی است و درصدی از حق اشتراک آن با ناشران تقسیم خواهد شد.

اپل قبلا نیز چنین اقدامی کرده بود. این شرکت اپلیکیشن Newsstand خود را به دلیل عرضه‌ی اپلیکیشن News که قرار بود نسخه‌ی دیجیتالی روزنامه‌ها و مجلات را در اختیار کاربران قرار دهد، حذف کرده بود. همچنین اپل در گذشته با News Corporation و برای ساختن اپلیکیشن The Daily که برای انتشار اخبار و مخصوص آیپد بود، همکاری کرده بود.اما درنهایت و پس از گذشت دو سال News Corporation این اپلیکیشن را به علت کمبود مخاطب و در راستای ایجاد یک طرح تجاری پایدار از کار انداخت.

به نظر می‌رسد آخرین اقدام اپل در این مورد یک سرویس اشتراکی که شامل مجلات مختلفی می‌شود را هدف قرار داده است، که بسیار شبیه به سرویس استریم موسیقی این شرکت است. اقبال عمومی به سرویس‌هایی شبیه به این به میل و اشتیاق مردم به پرداخت پول برای منابع خبری باکیفیت وابسته است، چیزی که ناشران مختلف با فروختن حق اشتراک به شکل‌های گوناگون سعی در به دست آوردن آن داشته‌اند. Bloomberg گزارش کرده است که ناشران قسمتی از حق اشتراک این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد، اما هنوز مشخص نیست که این مقدار چقدر خواهد بود. اپل اکنون در حال دریافت ۱۵ درصد از حق اشتراک اپلیکیشن‌هایی است که در اپ استور در اختیار کاربران گذاشته می‌شود و همچنین ۳۰ درصد از قیمت فروش اپ‌های معمولی در اپ استور نیز سهم اپل می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید