دقیقا چرا ایلان ماسک شعله‌افکن می‌فروشد ؟ (یا: تحقیق درباره تئوری‌ داغ) - تکفارس 
دقیقا چرا ایلان ماسک شعله‌افکن می‌فروشد ؟ (یا: تحقیق درباره تئوری‌ داغ) - تکفارس 

دقیقا چرا ایلان ماسک شعله‌افکن می‌فروشد ؟ (یا: تحقیق درباره تئوری‌ داغ)

پوریا اسدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 13:41
دقیقا چرا ایلان ماسک شعله‌افکن می‌فروشد ؟ (یا: تحقیق درباره تئوری‌ داغ) - تکفارس 

به طور خلاصه در عرض ۴ روز کمپانی بورینگ توانست ۲۰٫۰۰۰ شعله‌افکن را  به قیمت هر کدام  ۵۰۰ دلار، بفروش برساند ، جدای سودی خالصی که از این دستگاه بدست آمد، این محصول باعث افزایش جایگاه شرکت ایلان ماسک هم شد.

در ابتدا  یک شوخی بود یا حداقل چیزی در محدوده یک شوخی، اما به سرعت به طرح دیگری تبدیل شد تا این شخص ثروتمند حتی ثروتمندتر از قبل شود. شرکت ایلان ماسک، Boring Company،  که (ظاهرا) برای دستیابی به راه‌های حمل و نقل بهتر در آینده شروع به کار کرده بود، در حال حاضر به فروش شعله افکن روی آورده است.

بله: شعله افکن مخربی که تنها نیروی نظامی‌ای که بر روی کشوری دیگر بمب هسته‌ای انداخته است، استفاده از  آن را در سال ۱۹۷۸ منع کرده است.

افراد زیادی به طور منطقی در مورد علت فروش شعله‌افکن توسط ایلان ماسک کنجکاو هستند، و می‌خواهند بدانند که او کار بهتری برای انجام دادن ندارد؟

برخی از این جواب‌ها ممکن است راهگشا باشد:

برای بدست آوردن پول بیشتر یا حداقل نشان بدهد که قادر به انجام آن است. در عرض چهار روز، این شعله‌افکن ۵۰۰ دلاری  به طور کامل پیش فروش شد، چیزی نزدیک به ۱۰ میلیون دلار. به گفته Verge، بسیاری از از این پول به جیب این شرکت سرازیر می‌شود – احتمالا این وسیله هزینه تولید زیادی ندارند . (آنها فقط “مشعل‌هایی” هستند ک ه روی اسلحه Airsoft سوار شده است) بازار یابی این وسیله هم در پست‌های توییتر و اینستاگرام صورت گرفته است. و اگر در مورد ایمن بودن این شعله‌افکن شک دارید، شرکت بورینگ  خاموش کننده آتش را به صورت جداگانه به فروش می‌رساند بسیاری از شک و تردید در مورد ماسک حول این می‌گردد که تسلا شرکتی با ایده های فراوان است اما به اندازه کافی محصول برای نمایش دادن ندارد. با این شعله‌افکن، ماسک به جهان نشان داد که می تواند چیزی را که کم استفاده بوده، و در محیط‌های عمومی هیچ‌کس به طور واقعی از آن استفاده نمی‌کند را در به صورت آشکار به فروش برساند.

به خاطر اینکه می‌تواند. ماسک سال هاست که به عنوان  نابغه دیوانه‌ای  مشهور است  که پروژه‌های بی‌پروایی را که دیگران در آن تلاش کرده و شکست خورده اند را ادامه دهد ، از خودروهای الکتریکی خود خودران گرفته تافرستادن انسان به مریخ. او به خوبی می‌داند که چگونه تاثیر مطبوعاتی خوبی از خود به نمایش بگذارد، مانند زمانی که او از باطری های تسلا برای برق‌رسانی به بیمارستان‌های درگیر طوفان در پورتوریکو استفاده کرد، در حالیکه پروژه‌ی شعله‌افکن زیاد بشردوستانه نیست ولی باز هم او خوب می‌داند که چگونه مردم را جذب کند.

برای آماده شدن در رستاخیز زامبی‌ها. یا نوعی آخرالزمان . هنگامی که آخرالزمان زامبی اتفاق می افتد، شما خوشحال خواهید بود که یک شعله‌افکن را خریداری نموده‌اید. این یکی از چندین نظری است که در مورد ظرفیت این دستگاه برای نابودی زامبی ها از طرف او ارائه می‌شود. حتی اگر پناهگاه شما دقیقا برای رستاخیز مردگان گوشتخوار آماده نباشد ، می توانید اعتراف کنید که ماسک می‌خواهد به نوعی  از آرزوی کسانی مانند ما را که با فیلم‌های Aliens و The Thingبزرگ شده‌ایم ، بهره‌برداری کند. بعضی از ما اوقات فراغت خود را در گذشته با خیال اینکه چه خوب می‌شد که یک شعله‌افکن داشتیم، طی کرد‌ه‌ایم . ماسک در توییتر نوشت که ممکن است روزی شرکت بورینگ، جت پک یا تفنگ پورتال هم بسازد . هنوز هیچ حرفی در مورد این که آیا این شوخی‌ها هم به محصولات واقعی تبدیل شود، زده نشده است.

ماسک مانند میلیاردر معمول نیست – او به اصطلاح باحال است. شما چگونه می دانید که الون ماسک باحال است. او به شمااین‌طور پاسخ می‌دهد. در توییتر، ماسک به مشتریان بالقوه برای خرید محصول هشدار داد که این وسیله یرای کسانی است که “با حال بودن را دوست داشته باشند”،(هرچند که همه این‌طور نیستند). با تأکید بر سرگرمی، ماسک تلاش می کند تا خود را از دیگر کارآفرینان نابغه و ریسک پذیر جدا کند. هرچند به طور مثال به سختی می توان تصور کرد که  جف بزوس ویدئویی از خود را درحال  بازی کردن با شعله‌افکن  در اینستاگرام منتشر کند. هنگامی که ایلان ماسک کار بی‌ارزشی از روی سرگرمی انجام دهد، او را چند ده میلیون دلار پولدار‌تر می‌کند.

باید با حقیقت روبه‌رو شد ، ایلان ماسک بودن واقعا باحال است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید