ناتوانی ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED آیفون - تکفارس 
ناتوانی ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED آیفون - تکفارس 

ناتوانی ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED آیفون

امین حسین پور
۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - 22:27
ناتوانی ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED آیفون - تکفارس 

گزارش‌ها حاکی از آن است که تلاش‌های اپل برای اتکا نداشتن صرفاً به سامسونگ برای تولید صفحه نمایش آیفون باعث بروز مشکلاتی شده است. وال استریت ژورنال گزارش داده است که تلاش‌های اپل برای همکاری با ال‌جی برای خط تولید نمایشگر‌های OLED با مشکلاتی در تولید همراه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل موافق نیست که ال‌جی بتواند دومین منبع تولیدکننده نمایشگر‌های OLED برای آیفون باشد.

تحلیلگران چندین ماه است که هشدار می‌دهند اپل باید هر چه سریع‌تر به دنبال تأمین‌کننده دیگری در کنار سامسونگ برای تولید نمایشگرهای OLED باشد. اپل در حال حاضر از نمایشگرهای OLED سامسونگ برای آیفون ایکس استفاده می‌کند. متکی بودن تنها به یک تولید‌کننده بدین معناست که سامسونگ قیمت‌گذاری نمایشگر‌هایی را که اپل خریداری می‌کند، کنترل می‌کند و در حال حاضر جایگزینی وجود ندارد.

ال‌جی برای تولید گوشی V30 به سراغ نمایشگرهای OLED رفت، اما کیفیت این نمایشگر‌ها خیلی خوب نبود. ال‌جی همچنین تولید نمایشگرهای OLED گوشی Pixel 2 XL گوگل را هم به عهده داشت و قضیه کیفیت نه چندان خوب صفحه نمایش در این مورد هم صدق می‌کند. ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED برای تلویزیون‌ها پیشتاز است، اما به نظر می‌رسد این شرکت در تکرار همین تجربه در نمایشگرهای با اندازه کوچک‌تر برای تلفن‌های همراه با مشکلاتی مواجه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید