«استوری»ها، این بار در NETFLIX! - تکفارس 
«استوری»ها، این بار در NETFLIX! - تکفارس 

«استوری»ها، این بار در NETFLIX!

دانیال بالِدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 13:30
«استوری»ها، این بار در NETFLIX! - تکفارس 

نت‌فلیکس(NETFLIX) قابلیت «پیش‌نمایش برای موبایل» را اضافه کرد.

این قابلیت، کاملا مشابه ویژگی استوری در اینستاگرام(Instagram)  و اسنپ چت(Snapchat) کار می‌کند. این قابلیت پیش‌نمایشی ۳۰ ثانیه‌ای از فیلم‌ها و سایر برنامه‌ها را نمایش می‌دهد.

این پیش‌نمایش‌های ۳۰ ثانیه‌ای در حقیقت تریلر فیلم‌ها هستند. آن‌ها به صورت عمودی پخش می‌شوند، که دیگر نیازی به چرخش گوشی همراه نباشد. محل قرار گرفتن این پیش‌نمایش‌ها در بالای صفحه است. وقتی برنامه اجرا می‌شود، پیش‌نمایش‌ها به صورت نیم دایره‌ای هستند که با لمس صفحه نمایش داده می‌شوند. نت‌فلیکس این کلیپ‌ها را به عنوان «slideshows» نیز توصیف کرده است. شما می‌توانید آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید یا فورا ببینید.

برای قطع کردن پخش پیش‌نمایش‌ها، باید صفحه را لمس کرد و یا کشید تا پیش‌نمایش بعدی نمایش داده شود (اینجا هم کاملا مشابه اینستاگرام است). حتی چیدمان این پیش‌نمایش‌ها هم آشنا به نظر می‌رسد. در بالای صفحه یک نوار پیشرفت بلوک بلوک شده وجود دارد که نشان می‌دهد فیلم‌های بیشتری دراین مجموعه‌ی پیش‌نمایش وجود دارد.

قابلیت «پیش‌نمایش برای تلویزیون» برای نسخه تلویزیونی نت‌فلیکس در سال پیش منتشر شد و نت‌فلیکس اعلام کرد که قابلیت پیش‌نمایش برای گوشی همراه بر اساس سلیقه کاربران شخصی سازی شده است.

لازم به ذکر است که این قابلیت، ظاهرا فقط برای آمریکا منتشر شده است و نقاط دیگر، مثل اروپا و آسیا، هنوز قادر به استفاده از آن نیستند. همچنین فعلا فقط کاربران IOS می‌توانند از آن استفاده کنند و اندرویدی ها باید کمی بیشتر منظر بمانند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.