با اپلیکیشن Grasshopper گوگل کدنویسی را یاد بگیرید - تکفارس 
با اپلیکیشن Grasshopper گوگل کدنویسی را یاد بگیرید - تکفارس 

با اپلیکیشن Grasshopper گوگل کدنویسی را یاد بگیرید

آیدین هاشمی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 19:34
با اپلیکیشن Grasshopper گوگل کدنویسی را یاد بگیرید - تکفارس 

گوگل یک اپلیکیشن کدنویسی به نام Grasshopper عرضه کرده است، که به مبتدیان کمک می‌کند تا کدنویسی را یاد بگیرند. این اپ توسط تیمی از برنامه نویسان گوگل و در کارگاه توسعه‌ی محصولات تجربی گوگل، یعنی Area 120 ساخته شده است. Grasshopper کدنویسی به زبان جاوا را به مبتدیان آموزش می‌دهد.

هدف Grasshopper این است که به کاربرانش کمک کند، تا با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود و طی درس‌هایی کوتاه با پایه‌های زبان برنامه نویسی جاوا و مفاهیم هسته‌ای آن آشنا شوند. خالقان این برنامه معتقد هستند که Grasshopper برای کاربرانش پایه و ضمینه‌ای فراهم می‌کند تا در آینده به ماجراجویی خود در مسیر یادگیری کدنویسی در قالب کلاس‌های اینترنتی و یا کارگاه‌های آموزشی ادامه دهند.

این برنامه مجموعه‌ای از درس‌ها را عرضه می‌کند که پایه‌های برنامه نویسی و موضوعاتی چون متغیرها، اپراتورها، شرط‌ها، تابع‌ها، رشته‌ها، آرایه‌ها، اشیاء و غیره را پوشش می‌دهند.

هم اکنون این اپلیکیشن بر روی مفاهیم زبان برنامه نویسی جاوا متمرکز است اما می‌توان امیدوار بود که در آینده زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه شوند.

با اپلیکیشن Grasshopper گوگل کدنویسی را یاد بگیرید - تکفارس 

بهترین چیز در مورد Grasshopper  این است که این برنامه به طور رایگان و بدون خریدهای درون برنامه‌ای و تبلیغات عرضه شده است. همچنین رابط کاربری آن بسیار تعاملی است، به طوری که به مبتدیان کمک می‌کند که ضروریات و اساس کدنویسی را در قالب درس‌هایی کوتاه و جذاب فرا بگیرند.

کاربران Grasshopper  می‌توانند مطالبی را که یاد گرفته‌اند، مدیریت نمایند، به طوری که تعداد کلیدهایی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند و مفاهیمی که آموخته‌اند در بخش دستاوردهای برنامه قابل دسترسی می‌باشد. همچنین بخشی به نام Code Playground  در برنامه گنجانده شده است، که به کاربران اجازه می‌دهد در آن بخش کدهای خود را امتحان و هر چیزی را که دوست دارند خلق کنند.

Grasshopper هم برای ios و هم برای اندروید قابل دسترسی است. بنابراین اگر به کدنویسی علاقه‌مند هستید، ماجراجویی خود در دنیای کدنویسی را از همین امروز آغاز کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید