اشاره‌ی مدیرعامل یوتیوب به demonetization و حمایت از سازندگان کوچک - تکفارس 
اشاره‌ی مدیرعامل یوتیوب به demonetization و حمایت از سازندگان کوچک - تکفارس 

اشاره‌ی مدیرعامل یوتیوب به demonetization و حمایت از سازندگان کوچک

امیر مریخ
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 09:30
اشاره‌ی مدیرعامل یوتیوب به demonetization و حمایت از سازندگان کوچک - تکفارس 

سوزان وجسیکی (Susan Wojcicki) مدیرعامل شرکت یوتیوب، در طی بلاگی که امروز پست کرد اعلام نمود که یوتیوب به زودی یک برنامه‌ی آزمایشی به همراه عده‌ی اندکی از کاربران به منظور ارزیابی کردن و ارتقاء دادن سطح کیفی یوتیوب و رفع نگرانی‌های افزاینده ی سازندگان (یوتیوبر‌ها) به دنبال اتفاقات بزرگ و ناخوشایندی از قبیل قانون منع کسب درآمد (demonetization) که بر روی برنامه‌ی همکاری یوتیوب رخ داد، اجراء خواهد کرد.

در این بلاگ، که به طور کلی یک جمع‌بندی برای سال گذشته و به طور دقیق‌تر برای چند ماه اخیر بود، وجسیکی اعلام کرد که از مشکلات و سختی‌های یوتیبر‌ها و دیگر سازندگان در یوتیوب آگاهی دارد. و اینکه دو هفته‌ی اخیر به شدت چالش‌زا بوده و این تضاد بین دو واقعیت متضاد “قصد برقراری ارتباط یوتیوب بین خود و یوتیوبر‌ها”در حالی که مرتبا در حال اعلام این است که “کانال‌های پنج رقمه، ۳۵% رشد دارند و کانال های شش رقمه حتی بیش از ۴۰% به طور سالانه رشد داشته‌اند” را مرتفع کند.

این خبر خوشحال کننده ای برای افرادی است که در حال حاضر وضع خوبی در یوتیوب دارند اما برای افرادی که با قوانین این پلتفرم برای قابل کسب درآمد کردن محتوا هایشان مشکل دارند، این خبر بسیار نگران کننده است.

وجیسکی ابراز می‌دارد:

با این وجود که ما از چالش‌زا بودن این تغییرات برای عده‌ای از سازندگان اطلاع داریم، اما این تغییرات اعتماد به نفس و اعتماد شرکت‌ها را به یوتیوب جهت انجام تبلیغات افزایش می‌دهد، و قابل کسب درآمد کردن و گسترش جامعه این شبکه باعث مستحکم‌تر شدن یوتیوب و درنتیجه افزایش قدرت و توانایی سازندگان برای ایجاد کسب و کار بر روی پلتفرم می‌شود.

این بلاگ با تیتر «یک بروز رسانی بر اولویت‌های یوتیوب در سال ۲۰۱۸» منتشر شد و اعلام می‌دارد که این پلتفرم قصد فراهم کردن شرایط بهتری برای سازندگان به منظور نزدیک شدن بیشتر با مخاطبین و کاهش سوء استفاده را دارد وی با استناد به این واقعیت که:

یوتیوب نیرویی فوق العاده برای کار‌های خوب است مخصوصا وقتی صحبت از آموزش باشد.

نوید از تغییر اولویت‌های یوتیوب در سال جاری را می‌دهد.

مدیر عامل این شرکت همچنین به دنبال افزایش اعتراضات به الگوریتم مزاحم آپلود کننده محتواها، خبر اجرای قریب الوقوع یک برنامه‌ی آزمایشی در یوتیوب را اعلام کرد  (کاربران به شرایط ناصحیح وضع قانون منع کسب درآمد در ویدئو‌های تبلیغ محور مخالف هستد.)

این برنامه‌ی تنظیم کننده‌ی جریان آپلود به همراه تعداد اندکی از سازندگان اجراء خواهد شد و در طی این آزمایش از سازندگان به هنگام آپلود محتوا، اطلاعات دقیقی در مورد مطالب موجود در ویدئو ها و مرتبط بودن انها با خط مشی قابل تبلیغ محور بودن محتوا‌ها در یوتیوب پرسیده خواهد شد.

در شرایط ایده آل، ما در نهایت به وضعیتی خواهیم رسید که سازندگان مشغول در پلتفرم توانایی توضیح دقیق مطالب ارائه شده بر روی پلتفرمشان را خواهند داشت و به همین ترتیب تمایلات‌ درونیشان در ترکیب با الگوریتم‌های طبقه‌بندی کننده‌ی ما و بازدید مخاطبین، پروسه ی کسب درآمد را روان‌تر و با “منع درآمد” کمتر خواهد کرد.

با این وجود تمام یوتیوبر‌ها این بلاگ را قابل قبول ندانسته و معتقدند که بسیاری از انها نگرانی‌های چند سال‌شان را بی پاسخ رها کرده است. کریستین (Kristian)، یک یوتیوبر، در جواب این بلاگ یوتیوب، چنین توییت می‌کند:

همچنان گاف‌های بزرگی برای یک سایت وجود دارد که بیشتر به پخش تبلیغات بر روی ویدئو‌های نخ‌نما و سخیف تمرکز دارد تا حمایت واقعی از سازندگان پر‌تلاش، انیماتورها و نمایش‌های بحث محور و …

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید