Nvidia از Uber فاصله می‌گیرد - تکفارس 
Nvidia از Uber فاصله می‌گیرد - تکفارس 

Nvidia از Uber فاصله می‌گیرد

محراب کرامتی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 14:39
Nvidia از Uber فاصله می‌گیرد - تکفارس 

کمپانی انویدیا پس از حادثه مرگ بار یکی از خودرو های بدون راننده اوبر در حال فاصله گرفتن از آن است. بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی انویدیا اعلام کرد که خودرو های  بدون راننده اوبر از پلتفرم پردازشگر خودرو های آن استفاده نمی‌کنند. این سازنده چیپست های گرافیکی در حال کمرنگ کردن نقش خود در اولین حادثه مرگ بار خودرو های بدون راننده است.

Huang، مدیر عامل انویدیا، اظهار داشت که:” اوبر از تکنولوژی رانندگی مخصوص خود استفاده می‌کند. اوبر تنها از گرافیک های استاندارد ما استفاده کرده است اما پلتفرم مخصوص برای خودرو ها را به کار نبرده است.”

در ۱۸ مارچ یک خودرو آزمایشی بدون راننده اوبر به فردی اصابت می‌کند. به دنبال این اتفاق اوبر کل مورد های آزمایشی خود را  در مناطق آریزونا، سن فرانسیسکو و تورنتو از کار می‌اندازد. این حادثه به کلی بر روی صنعت خودروسازی هوشمند تاثیر گذاشت و توجه زیادی را به مشکلات موجود این تکنولوژی جلب کرد. Velodyne که بخش حسگر های این خودرو های اوبر را بر عهده داشت اعلام کرد که سنسور های لیزریشان توانسته بودند که فرد را تشخیص دهند و هرگونه مشکل بر عهده نرم افزار اوبر است.

Nvidia از Uber فاصله می‌گیرد - تکفارس 

انویدیا نیز چنین کاری را انجام داد. این کمپانی با چیپست های قدرتمند خود سالانه در صنعت گیم فعالیت زیادی دارد. جدا از این بخش، در پردازش داده های سنگین هوش مصنوعی نیز از کارایی گرافیک های خود سخن می‌گوید. هزاران کمپانی مختلف از گرافیک های انویدیا برای هوش مصنوعی( همانند اوبر) استفاده می‌کنند. انویدیا خود نیز بر روی خودرو های هوشمند کار می‌کند و پس از این اتفاق مورد های آزمایشی خود را از خیابان های عمومی برمی‌دارد. این کمپانی ۵ خودرو بدون راننده دارد که در نیوجرسی و کالیفرنیا آن ها را آزمایش می‌کند.

Nvidia از Uber فاصله می‌گیرد - تکفارس 

مدیرعامل انویدیا در ادامه افزود که:” همه ی کمپانی ها باید از عجله کردن بپرهیزند. مهم نیست که از بهترین سیستم های مهندسی شده و بالاترین درجه امنیت استفاده می‌کنند. اگر اطلاعات جدیدی قابل مشاهده شد باید توقف کرد و آن ها را یاد گرفت. ما نیز پس از شنیدن خبر حادثه فعالیت های خود را متوقف کردیم و آن ها را دوباره بررسی کردیم.”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید