دو سال زندان برای هکر نوجوان ضد اسرائیل در آمریکا - تکفارس 
دو سال زندان برای هکر نوجوان ضد اسرائیل در آمریکا - تکفارس 

دو سال زندان برای هکر نوجوان ضد اسرائیل در آمریکا

دانیال بالِدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 12:00
دو سال زندان برای هکر نوجوان ضد اسرائیل در آمریکا - تکفارس 

نوجوانی که مقامات ارشد ایالات‌متحده را هک کرد، به دو سال زندان محکوم شد. جان برنان(John  Brennan)، رئیس سابق سازمان سیا(CIA)، از اهداف این هکر نوجوان بود.

کین گمبل(Kane  Gamble)، با نام مستعار «کراکا(Cracka)»، همراه با گروهش یعنی کراکاها(به صورت کامل Crackas With Attitude مختصر یه CWA) مقامات بلند پایه‌ی آمریکا را هدف قرار گرفتند. این مقامات شامل از جمله مارک جولیانو(Mark  Giuliano)، معاون مدیر FBI، و جیمز کلپر(James  Clapper)، معاون رئیس در اطلاعات ملی، و خانواده‌ها و همکاران آن‌ها بودند. چند سال پیش مقامات، این فرد بریتانیایی‌ را در اوایل سال ۲۰۱۶ دستگیر کردند. او به جرم ده حمله‌ی هک، در اکتبر ۲۰۱۷ محکوم شد.قاضی علاوه بر صدور حکم دو سال زندان برای این فرد (که در حال حاظر هجده سال سن دارد)، دستور توقیف رایانه‌های او را نیز داد.

این گروه هکر از روش «مهندسی اجتماعی» برای کار خود استفاده کردند. این روش اینگونه کار می‌کند که با جعل هویت اهدافشان، به بخش پشتیبانی سرویس‌های تلفن و اینترنت تماس می‌گیرند تا برخی از اطلاعات شخصی اهداف خود را بدست آورند. این گروه هک با استفاده از این اطلاعات، رمز عبور اهداف خود را بازیابی می‌کند و بدست می‌آورد. این گروه هک، چهل پیوند را از ایمیل جان برنان دزدید که بخشی از آن ها در ویکی‌لیکس(Wikileaks) انتشار یافتند. آن‌ها همچنین به اینترنت و تلفن جیمز کلپر و همسرش نفوذ کردند. آن‌ها در حالی که به تلفن و اینترنت کلپر دسترسی داشتند، اعلام کردند که تمام تماس‌های دریافتی کلپر را به جنبش آزادی بخش فلسطین هدایت کرده بودند. این گروه اطلاعات تماس ۲۰ هزار نفر از اعضای FBI را به طور کامل افشا کرد.

بعد از این که گمبل و یک نوجوان ۱۵ ساله‌ی دیگر از این گروه و در سال ۲۰۱۶ دستگیر شدند، بقیه اعضای گروه اعلام کردند در صورتی فعالیت‌های خود را متوقف می‌کنند که آمریکا روابطش را با اسرائیل قطع کند. وکیل گمبل به دادگاه گفت که گمبل قصد نداشت به هیچ یک از ارگان و مقامات حکومتی ضربه‌ای وارد کند:

او با استفاده از یک راه ساده، نابالغ و بچه‌گانه…. تصور می‌کرد که می‌تواند در این قبال کاری انجام دهد. او با هدف قرار دادن مردم آمریکا برای خود دردسر ایجاد کرد. او فکر می‌کرد که می‌تواند با آنچه از اتاق خواب خود انجام می‌دهد، مقامات آمریکا را تحت فشار قرار دهد تا سیاست ایالات متحده تغییر دهند.

قاضی این حرف را در هر حال نپذیرفت و این گروه هکری را یک دسته‌ی خلافکار سایبری خواند و گفت که: «آن‌ها یک کمپین بسیار کثیف برای تروریسم سایبری و با انگیزه سیاسی را اداره می‌کنند».

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید