ایسوس در پی رقابت با شیائومی در بازار هند است - تکفارس 
ایسوس در پی رقابت با شیائومی در بازار هند است - تکفارس 

ایسوس در پی رقابت با شیائومی در بازار هند است

آیدین هاشمی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 00:03
ایسوس در پی رقابت با شیائومی در بازار هند است - تکفارس 

هند که پس از پشت سر گذاشتن ایالات متحده آمریکا و با قرار گرفتن پس از چین تبدیل به دومین بازار بزرگ تلفن همراه در جهان شده است، اکنون آخرین صحنه‌ی رقابت بین برندهای بزرگ تلفن همراه است. به گزارش Canalys حتی سامسونگ نیز جایگاه نخست خود را در بازار هند از دست داده و شیائومی (Xiaomi) جایگزینش شده است. در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ جایگاه‌های بعد از شیائومی به ترتیب به ویوو (Vivo)، اوپو (Oppo) و لنوو (Lenovo) تعلق دارد. در این بین ایسوس نیز به مبارزه‌اش در بازار هند با معرفی (M1) ZenFone Max Pro ادامه می‌دهد، گوشی همراه میان رده‌ای که با تمرکز بر روی بازار هند و با قیمتی رقابتی عرضه می‌شود، قیمتی که به مراتب از قیمت آخرین گوشی عرضه شده توسط شیائومی یعنی Redmi Note 5 Pro نیز کم‌تر است. همچنین این اولین گوشی دارای اندروید استوک ایسوس است، و یکی از دلایل عرضه شدن آن با Android 8.1 نیز همین است.

بنابر ادعای ایسوس تمام مشخصات تعیین شده برای ZenFone Max Pro متناسب با تحقیقاتی است که توسط شرکت تحقیقات بازاریابی Ipsos  و در مورد بیش از ۲۰۰۰ مصرف کننده‌ی هندی انجام گرفته است. نتیجه‌ی این تحقیقات پرطرفدار بودن تلفن همراهی شبیه به Redmi Note 5 Pro اما دارای کیفیت بهتر در برخی مشخصات بود. و سرانجام تلفن همراهی که برای تولید در نظر گرفته شد، تلفنی با قیمت ۱۰٫۹۹۹ روپیه هند (نزدیک به ۱۷۰ دلار با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه) بود که قیمتی کمتر از گوشی Redmi (13.999 روپیه یعنی حدود ۲۱۰ دلار) دارد. البته این ZenFone با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه نیز عرضه خواهد شد که قیمت تقریبی آن ۲۰۰ دلار می‌باشد. بنابراین به نظر می‌رسد که ایسوس برای رقابت در بازار هند بسیار جدی است.

ایسوس در پی رقابت با شیائومی در بازار هند است - تکفارس  ایسوس در پی رقابت با شیائومی در بازار هند است - تکفارس 

هر دو مدل‌ ZenFone و Redmi دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچی ۲,۱۶۰X1,080 IPS LCD، یک چیپست میان رده‌ی Snapdragon 636، سنسور اثر انگشت در قسمت جلویی و همین طور سیستم تشخیص چهره می‌باشند. اما صفحه نمایش ZenFone Max Pro با داشتن روشنایی ۴۵۰-nit و نسبت کنتراست  ۱:۱۵۰۰ در هردو مورد بهتر از ردمی عمل کرده است. دیگر ویژگی‌های بهتر زنفون یک باتری ۵,۰۰۰ mAh، یک درگاه کارت حافظه microSD به همراه دو درگاه سیم کارت، یک اسپیکر پرصداتر و نسخه‌ی جدیدتر سیستم عامل اندروید است. و با این که زنفون در مقایسه با ردمی وزنی مشابه برابر با ۱۸۰ گرم دارد اما با ضخامت ۸٫۴۶ میلی متر اندکی ضخیم‌تر از ردمی عرضه شده است.

ZenFone Max Pro دارای دوربین اصلی با مشخصات ۱۳MP+5MP به همراه قابلیت ایجاد افکت بوکه، و در قسمت جلویی دارای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED برای سلفی‌های بهتر است. در حالی که رزولوشن دوربین اصلی زنفون کمی بالاتر از دوربین اصلی ردمی است، اما دوربین سلفی آن بسیار ضعیف‌تر از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی رقیبش می‌باشد. البته مشخصا کمیت رزولوشن دوربین‌ها ملاک برتری آن‌ها نیست و برای قضاوت نهایی باید تا انتشار تست مقایسه آن‌ها منتظر بمانیم.

خبر خوب برای کسانی که خارج از هند زندگی می‌کنند این است که احتمالا ZenFone Max Pro  (اگرچه با مشخصاتی متفاوت) وارد بازارهای دیگر نیز می‌شود. زنفون پس از عرضه توسط شرکت Lazada در کشور اندونزی و در تاریخ ۲۵ اپریل، در تاریخ ۳ می نیز توسط شرکت Flipkart و در بازار هند عرضه خواهد شد. و با این که این عرضه سریعا سهم شیائومی در بازار این مناطق را کاهش نخواهد داد، اما غافلگیر کننده نیست اگر شیائومی برای مقابله با آن به زودی حراجی در نظر بگیرد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید