همه چیز در آینده هوشمند است حتی دیوارها - تکفارس 
همه چیز در آینده هوشمند است حتی دیوارها - تکفارس 

همه چیز در آینده هوشمند است حتی دیوارها

آیدین هاشمی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 15:26
همه چیز در آینده هوشمند است حتی دیوارها - تکفارس 

در آینده همه چیز به هم متصل است. حتی دیوارها نیز ما را در حال تماشای تلویزیون روی مبلمان زیر نظر خواهند داشت. بله همین حالا هم اینترنت با اتصال به زنگ خانه‌ها، تسترها و لامپ‌ها نحوه‌ی استفاده‌ی ما از این وسایل را تغییر داده است. حتی یخچال‌های ما توسط یک هوش مصنوعی اداره می‌شوند و می‌توانند ما را به خاطر انتخاب یک ماده غذایی غیر اورگانیک سرزنش کنند.

هم اکنون محققان دانشگاه کارنیگی ملون (Carnegie Mellon) با همکاری محققان دیزنی (بله شرکت والت دیزنی) بر روی تبدیل کردن دیوارها به دیوارهایی هوشمند تحقیق می‌کنند. این دیوارهای هوشمند مانند ترک‌ پدهای غول آسا عمل کرده و کاربر و حرکاتش را تشخیص می‌دهند.

محققان در مقاله‌ای که در کنفرانس فاکتورهای انسانی در سیستم‌های کامپیوتری سال ۲۰۱۸ (برگزار شده در شهر مونترال ایالت کبک کانادا) ارائه نمودند، به هدفی اشاره کردند که آن، قادر ساختن دیوارها به ردگیری تماس و اشارات کاربران با استفاده از نویزهای الکترومگنتیک هوابرد (airborne electromagnetic noise) بود. فرآیندی که کم و بیش شبیه صفحه نمایش گوشی هوشمند عمل می‌کند.

این محققان به نکته‌ی بسیار جالبی اشاره کردند، این که دیوارها همه جا هستند، در خانه‌ها، ادارات، رستوران‌ها، مدرسه‌ها، موزه‌ها و غیره  ولی بی‌استفاده و منفعل اند. تمام کاری که دیوارها می‌کنند، تحمل وزن ساختمان‌ها و جداکردن اتاق‌ها به منظور جلوگیری از انتشار سر و صدا و ایجاد کردن فضاهای خصوصی است. اما شاید حالا وقت آن رسیده است که دیوارها نیز نقش خود را در این دنیای مدرن بیابند.

برخلاف سیستم‌های دیگر که برای پیدا کردن یک کاربر و دنبال کردن حرکاتش از دوربین استفاده می‌کنند، این سیستم برای این منظور از شبکه‌ای از الکترودهای بزرگ استفاده می‌کند که روی دیوار و زیر لایه‌ای که با یک رنگ پایه آب رسانا نقاشی شده است، قرار می‌گیرد. رنگ پایه آب از دیگر رنگ‌های رسانا مثل رنگ‌های پایه نیکل کم بوتر و خوش ظاهرتر است. و برای به هم متصل کردن الکترودها نیز از نوار مسی استفاده می‌شود. هزینه نهایی استفاده از این سیستم نیز مبلغ ناچیز ۲۰ دلار برای هر متر مربع می‌باشد.

نتیجه‌ی استفاده از این سیستم، دیوار هوشمندی خواهد بود که می‌تواند با شما ورتیکال تویستر (vertical Twister ) بازی کند و تشخیص دهد که تقلب کرده‌اید یا خیر. حتی می‌تواند نزدیک شدن یک وسیله مشخص را از طریق رزونانس الکترومگنتیک تشخیص بدهد. این محققان امیدوارند که کاربران بتوانند با این دیوارها به کنترل بازی‌های ویدیوی با اشارات مختلف بپردازند، شبکه‌های تلویزیونی را با حرکت دستشان عوض کنند و یا حتی لامپ‌ها را با یک ضربه مستقیم به دیوار و بدون استفاده از کلیدهای برق خاموش کنند.

بله به راستی که ما واقعا در آینده زندگی می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.