پروژه‌ی جدید ایلان ماسک: اژدهای سایبورگ - تکفارس 
پروژه‌ی جدید ایلان ماسک: اژدهای سایبورگ - تکفارس 

پروژه‌ی جدید ایلان ماسک: اژدهای سایبورگ

میر مهدی حامی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:23
پروژه‌ی جدید ایلان ماسک: اژدهای سایبورگ - تکفارس 

وقتی شما مدیریت شرکت‌های فنآوری پیشرفته مانند تسلا، SpaceX، Solarcity، Boring و غیره را بر عهده دارید، برای حفاظت از آنها چه کار می‌کنید؟ البته که پیش می‌روید و برنامه‌ای برای ساخت اژدهای سایبورگ را می‌چینید. و صد البته که خبر آن‌را از طریق توییتر به گوشی جهانیان می‌رسانید.

 ایلان ماسک طبق معمول در توییتی اعلام کرد: “اوه، در ضمن من درحال ساخت یک اژدهای سایبورگ هستم”. انگیزه واقعی او چیست؟ – ما هنوز چیزی را به‌طور قطعی نمی‌دانیم.

Oh btw I’m building a cyborg dragon

— Elon Musk (@elonmusk) April 25, 2018

چیزی که ما میدانیم این است که SpaceX دارای یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد به نام اژدها است. که در اصل برای مسافرت انسان طراحی شده، اما از آن برای حمل بار استفاده می‌شود.

اما در مورد قسمت سایبورگ این قضیه فقط می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم. Neuralink یکی از پروژه‌های اسرارآمیز ایلان ماسک است که مربوط به توسعه‌ی یک ایمپلنت مغزی است که به انسان اجازه می‌دهد مغز خود را با ماشین‌ها متصل کرده و خود را به سایبورگ تبدیل کند.

بنابراین، آیا ایلان ماسک در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد فضاپیمایی پیشرفته با رابط کاربری ترکیبی از انسان و کامپیوتر برای فضانوردان است؟ آیا او قصد دارد تا ماشین‌های آینده تسلا را برای ایجاد تجربه‌ی رانندگی هیجان انگیزتر، به ذهن رانندگان انسانی خود متصل کند؟ صادقانه بگویم، من فقط تمام افکار تصادفی که به ذهنم می‌آیند را می‌نویسم.

اما اگر واقعا مشتاقید تا بدانید ماسک درحال برنامه‌ریزی چه چیزی است، احتمالا باید تا توییت بعدی وی منتظر بمانید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید