گوگل از طراحی جدید تب‌های کروم در پروژه‌ی بهبود طراحی جدید، خبر داد - تکفارس 
گوگل از طراحی جدید تب‌های کروم در پروژه‌ی بهبود طراحی جدید، خبر داد - تکفارس 

گوگل از طراحی جدید تب‌های کروم در پروژه‌ی بهبود طراحی جدید، خبر داد

امیر مریخ
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 14:30
گوگل از طراحی جدید تب‌های کروم در پروژه‌ی بهبود طراحی جدید، خبر داد - تکفارس 

گوگل در حال کار بر روی بازسازی کلی طراحی جستجو‌گر خود یعنی کروم می‌باشد. این غول جستجوی دنیا، با اجازه دادن به تمام کاربران برای نگاه اولیه به طراحی جدید جستجو‌گر، اقدام به تست کردن طراحی جدید انجام شده، کرد. آشکار ترین تغییر انجام شده، در مورد نوار آدرس جدید به همراه تب های دایره مانند است که در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی کروم به شدت بدقواره به نظر می‌رسد. کناره‌های دایره مانند تب‌ها در نسخه‌ی جدید کروم به شدت یاد آور طراحی قدیمی جستجو‌گر فایر‌فاکس (Firefox) می‌باشد. و این طراحی جدید حتی در مقایسه با طراحی فعلی گوگل کروم که دارای تب های ذوزنقه‌ای مانند می‌باشد، زمین تا آسمان متفاوت است.

در طی گزارشی که توسط نشریه‌ی ۹to5Google پست شد، گوگل به روز رسانی را تحت نام «سند طرحی کلی» (Material Design document)، منتشر کرد، این نام‌گذاری یاد آور «بازسازی طراحی کلی» (Material Design Refresh) به جای «طراحی کلی ۲» (Material Design 2) که پیش از این دیده بودیم، می‌باشد. این بازسازی طراحی جستجوگر کروم همزمان با تغییر خط مشی این جستجو‌گر به سمت لمس-دوست شدن و همچنین پیدایش سیستم عامل مستقل کروم است. دایره مانند بودن جستجوگر گوگل کروم همچنین با تصمیمات جدید شرکت برای سامانه‌ی G-mail و بازسازی رابط کاربری آن (که به زودی شاهد شروع به کار آن نیز خواهیم بود) هماهنگ است.

کمپانی گوگل کنفرانس توسعه دهندگان I/O‌ی خود را به زودی در اوائل ماه می (مصادف با خرداد ماه) برگزار خواهد کرد، و از این شرکت انتظار می رود که در مورد جزئیات بیشتری از پروژه ی «بازسازی طراحی کلی» خود ، که مطمئنا تنها به G-mail و گوگل کروم ختم نخواهد شد، توضیحات بیشتری ارائه کند.

رابط کاربری گوگل کروم در نسخه‌ی فعلیرابط کاربری گوگل کروم در نسخه‌ی فعلی

رابط کاربری گوگل کروم در نسخه‌ی جدید آزمایشی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید