پتنت‌های ثبت شده‌ی مایکروسافت برای گوشی انعطاف پذیر - تکفارس 
پتنت‌های ثبت شده‌ی مایکروسافت برای گوشی انعطاف پذیر - تکفارس 

پتنت‌های ثبت شده‌ی مایکروسافت برای گوشی انعطاف پذیر

میر مهدی حامی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 22:48
پتنت‌های ثبت شده‌ی مایکروسافت برای گوشی انعطاف پذیر - تکفارس 

در دسامبر گذشته، مایکروسافت برخی از پتنت‌های مربوط به یک تبلت انعطاف پذیر را ارائه داد که به نظر می‌رسید قابلیت استفاده به عنوان تلفن همراه را نیز داشته باشد. بسیاری تصور داشتند که این همان Surface Phone باشد که مدت‌هاست منتظر آن هستند و رندرهای دستگاه نشان دهنده‌‌ی صفحه‌نمایش انعطاف پذیر دوگانه بود که به حالت تبلت، حالت چادری، حالت لپ‌تاپ و حالت بسته تبدیل می‌شد. گفته می‌شود که کاربران می‌توانند با استفاده از صفحه نمایش‌های کنار هم به یادداشت برداری بپردازند، همانگونه که این کار را به دفترهای کاغذی خود انجام می‌دهند. بر اساس شایعات این ایده، پروژه‌ی Andromeda نامیده می‌شود و یک جفت پتنت جدید مرتبط به این دستگاه انعطاف پذیر نیز اخیرا منتشر شده است.

یک از پتنت‌ها سعی در حل مشکلی دارد که در هنگام اتصال دو صفحه نمایش توسط لولایی در وسط آن‌ها ایجاد می‌شود. در این صورت، مایکروسافت می گوید که ژست‌های حرکتی به خوبی کار نخواهند کرد. در فرم ثبت شده برای این پتنت با کد US 2018/0113520 A1 آمده است که: “این می‌تواند از لذت کاربر کاسته و منجر به ناراحتی کاربر هنگام استفاده از این نوع دستگاه‌ها شود”. به گفته‌ی مایکروسافت، راه حل این است که از انواع مختلفی از ورودی‌ها استفاده شود که جهت گیری دستگاه، موقعیت لولا و نحوه‌ی نگهداشتن محصول در دست را مد نظر قرار دهد. “بر این اساس، انواع مختلف سیگنال‌های ورودی می‌توانند با ایجاد تعامل با لولای بین دو صفحه، منجر به بهبود عملکرد آن شود”. مایکروسافت می‌گوید که این کار سیستم عامل را “به صورت اساسی هوشمند” می‌کند.

فرم ثبت شده‌ی پتنت دوم با کد: US 2018/0113241 A1 ، به دنبال روشی ایده‌آل برای هم‌سطح کردن دو صفحه نمایش در دستگاه‌های انعطاف پذیر است، حتی اگر که آنها خمیده باشند. برای میسر ساختن این کار، مایکروسافت از یک لایه‌ی تصحیح تصویر استفاده می‌کند که با فریب دادن کاربر، حالت صفحه نمایشی مسطح را القا می‌کند.

عکس‌های هر دو پتنت را در زیر می‌بینید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید