انتظار شیائومی برای فروش بیشتر گوشی - تکفارس 
انتظار شیائومی برای فروش بیشتر گوشی - تکفارس 

انتظار شیائومی برای فروش بیشتر گوشی

سید محمد معلمی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 21:52
انتظار شیائومی برای فروش بیشتر گوشی - تکفارس 

حالا که گوشی شیائومی می میکس ۲ اس معرفی شده و توانسته با یک قیمت مناسب، مشخصات فنی یک پرچمدار را در اختیار افراد قرار دهد، شیائومی انتظار دارد که امسال ۱۰۰ میلیون گوشی به فروش برساند.

اگر این اتفاق رخ دهد، یعنی این کمپانی نسبت به سال گذشته، ۴۳ درصد افزایش فروش داشته زیرا پارسال، ۷۰ میلیون دستگاه فروخته است. به علاوه، احتمال دارد شیائومی بالأخره در انتهای امسال و یا ابتدای سال آینده وارد بازار آمریکا شود زیرا اخیراً با متصدیان فروش این کشور صحبت‌هایی کرده تا بتواند پرچمداران خود را در آمریکا عرضه نماید.

با توجه به مشکلات پیش آمده برای ZTE و هوآوی، ممکن است فکر کنید که الآن زمان زیاد مناسبی برای ورود یک شرکت چینی به آمریکا نمی‌باشد ولی واقعیت این است که شیائومی از خطرات و مشکلاتی که برای دو شرکت نامبرده وجود دارد، گریخته است.

ZTE و هوآوی توسط دولت آمریکا، به همکاری و داشتن رابطه با دولت چین متهم شده‌اند و گفته می‌شود قصد داشته‌اند تا اقدامات جاسوسی انجام دهند.

در روزهای ابتدایی امسال، مقامات آمریکایی، به مردم این کشور هشدار دادند که محصولات هوآوی را خریداری نکنند زیرا امکان شنود و دریافت اطلاعات شخصی آنها توسط چینی‌ها وجود دارد.

به هر حال، شیائومی برنامه دارد تا میزان فروش خود را افزایش داده و در بازارهای بین‌المللی حضور فعال‌تری داشته باشد.

در ابتدای این ماه، صحبت‌هایی مطرح شده بود که شیائومی می‌خواهد بخشی از سهام خود به ارزش ۶۵ تا ۷۰ میلیارد دلار را از طریق IPO به فروش برساند.

در همین راستا، برخی شرکت‌های تایوانی که بخشی از مواد مورد نیاز شیائومی را تأمین می‌کنند، انتظار دارند با توجه به برنامه این کمپانی مبنی بر توسعه بازار فروش، سفارشات بیشتری دریافت نمایند. این کمپانی‌ها عبارتند از: Foxconn، Inventec، Largan Precision و TSMC.

دو کمپانی آخر که آنها را نام بردیم، پردازنده کووالکوم اسنپدراگون را برای شیائومی تولید می‌کنند. بر همین اساس، از TSMC انتظار می‌رود تا پرچمدار پردازنده‌های کووالکوم را (اسنپدراگون ۸۵۵) در سال ۲۰۱۹ تولید نماید.

اگر این پردازنده تولید شود، می‌توان آن را نخستین تراشه موبایلی نامید که با فرآیند ۷nm FinFet ساخته شده است. اگرچه گفته می‌شود که این پردازنده احتمالاً ابتدا در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ مشاهده گردد.

در چین، تقاضا برای خرید گوشی پس از اتفاقات ناگوار برای این صنعت در سال ۲۰۱۷، بیشتر شده است. به همین دلیل گفته می‌شود که شیائومی احتمالاً امسال، ۴۳ درصد بیشتر گوشی خواهد فروخت و بر این اساس، همچنان برند نخست چین محسوب خواهد شد بخصوص اینکه برنامه دارد تا در بازارهای اقصا نقاط دنیا نیز حضور داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید