شرکت اپل در حال کار بر روی هدست بی سیم ۱۶K VR/AR می‌باشد - تکفارس 
شرکت اپل در حال کار بر روی هدست بی سیم ۱۶K VR/AR می‌باشد - تکفارس 

شرکت اپل در حال کار بر روی هدست بی سیم ۱۶K VR/AR می‌باشد

علیرضا داداش زاده
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:54
شرکت اپل در حال کار بر روی هدست بی سیم ۱۶K VR/AR می‌باشد - تکفارس 

بنابر گزارش‌ها، شرکت اپل در حال کار بر روی هدستی است که قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی و افزوده را دارد. نام کد این پروژه T288 نام دارد و برای عرضه در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل اپل، آقای “تیم کوک”، در سال‌های پیش علاقه‌ی خود به استفاده‌ی آیفون و آیپدها از واقعیت افزوده را بیان کرد و تمرکز ویژه‌ای را برای آن اختصاص داد، اما اکنون به نظر می‌آید که به واقعیت مجازی هم علاقه‌مند شده است.

بر طبق گزارش‌های منابع، هدست واقعیت مجازی و افزوده دارای صفحه نمایش ۸K برای هر چشم خواهد بود، اما جریان دوگانه ۸K به صورت بی سیم می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. به هرحال اگر این طرح اجرا شود می‌تواند رزولوشنی بالاتر از بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار را ارائه دهد. همچنین گزارش شده است که این هدست به گوشی یا کامپیوتر متصل نخواهد بود و به صورت بی سیم به یک جعبه پردازش وصل خواهد شد. این جعبه پردازش از تراشه  ۵ نانومتری ساخت شرکت اپل بهره خواهد برد که قدرت مناسبی را برای هدست فراهم می‌سازد.

هدست اپل قادر خواهد بود که موقعیت شما را در اتاق تشخیص دهد. همچنین بر خلاف هدست‌های Oculus و Vive، هدست اپل برای راه‌اندازی نیازی به سنسورهای ثانویه ندارد.

با تمام این اوصاف، فعلا پروژه‌ی ساخت این هدست در مراحل اولیه به سر می‌برد و باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنیم. شاید هم مانند بسیاری دیگر از پروژه‌ها هرگز شاهد دیدن آن نباشیم!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید