دیزنی جلیقه‎ای ساخته که میتواند به کمک واقعیت مجازی حس در‎ آغوش گرفتن و خزیدن مار روی بدن را شبیه‎سازی کند - تکفارس 
دیزنی جلیقه‎ای ساخته که میتواند به کمک واقعیت مجازی حس در‎ آغوش گرفتن و خزیدن مار روی بدن را شبیه‎سازی کند - تکفارس 

دیزنی جلیقه‎ای ساخته که میتواند به کمک واقعیت مجازی حس در‎ آغوش گرفتن و خزیدن مار روی بدن را شبیه‎سازی کند

پوریا اسدی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:00
دیزنی جلیقه‎ای ساخته که میتواند به کمک واقعیت مجازی حس در‎ آغوش گرفتن و خزیدن مار روی بدن را شبیه‎سازی کند - تکفارس 

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که مشت خوردن در واقعیت مجازی چه حسی دارد؟

خب، ممکن است شما این شانس را به به دست بیاورید. دیزنی – شرکتی که فیلم‌های دوران کودکی مورد علاقه‌یمان، مانند The Lion King و Tarzan را تولید کرده است- در تلاش است تا با همکاری  Media Lab دانشگاه ام‌آی‌تی و Carnegie Melon این حس را به چیزی واقعی برای شما تبدیل کند.

با قرار دادن ۲۶ کیسه‌هوا در یک جلیقه اصلاح شده، تیم چیزی را که به آن “Jacket Force” می‌گویند ایجاد کرده‌اند – جلیقه‌ای که می تواند تصور “حرکت مار در روی  بدن” یا “آغوش” را شبیه سازی کند. ما نمی توانیم با سعی کردن این حس را جعل کنیم.

هر کیسه هوا می تواند به سرعت از باد پر یا خالی شود، و باعث ایجاد حس بازخورد در اطراف قفسه‌ی سینه‌ی مصرف کننده شود . بر طبق این مقاله، هفت سطح مختلف فشار وجود دارد که از “آغوش ملایم” تا “مشت محکم” متفاوت است. هدف این است که اثراتی را که از “وزوز” معمولی یک موتور ارتعاش ایجاد می‌شود به حس‌هایی مانند “لرزه شدید” یا “ضربه” تبدیل کند.

در نتیجه،  نیروی جلیقه  می تواند با استفاده از کیسه هوا در نزدیکی قفسه سینه، ضربه ای به اندازه کافی از بارندگی باران یا حس ضربان قلب را شبیه‌سازی کند. این تیم حتی سعی کرده که تمایزی بین آغوش “بزرگسالان” و “کودک” را برای استفاده از آن تعریف کند. چقدر دوست داشتنی!

در حال حاضر تلاش‌های بی‌شماری برای ایجاد حس واقعی‌تزی با شبیه سازی برخی از احساسات فیزیکی ظریف در واقعیت مجازی انجام شده است. دستکش‌های حساسی وجود دارد که با پوشیدن آن احساس می کنید که شما یک جسم فیزیکی را نگه داشته‌اید و حتی لباس‌های لمسی که به شما اجازه می دهند احساسات ظریف را از طریق ارتعاشات حس کنید. اما تا جایی که می توان گفت، این اولین بار است که کیسه های هوا – و نه الکترود و موتورهای ارتعاشی – برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند.

اما هدست VR هنوز دقیقا به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است، بخشی از آن به خاطر این است که برای بسیاری خیلی گران است و امکانات محدودی دارد. بنابراین ممکن است لوازم جانبی واقعیت مجازی دیرتر به بازار عرضه شوند. این جلیقه‌ی به احتمال زیاد در یکی از پارک‌های دیزنی برای اولین بار مورد استفاده قرار گیرد.

اما واقعا می‌شود چیزی شبیه به Jacket Force را درست کرد؟ صادقانه کمی عجیب است. من واقعا ترجیح می دهم که دستم را تنها برای موارد پزشکی و تعیین فشار خون درون  کیسه‌ای از هوا قرار دهم. علاوه بر این، یک آغوش واقعی از یک جلیقه پر شده با هوا ، بهتر است. آیا تجربه‌ی سینمایی چهار بعدی در دنیای دیزنی بهبود خواهد یافت؟ اگر انجام نشود جای تعجب دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید