گروه موسیقی ABBA هولوگرام خود را به تور می‌فرستد - تکفارس 
گروه موسیقی ABBA هولوگرام خود را به تور می‌فرستد - تکفارس 

گروه موسیقی ABBA هولوگرام خود را به تور می‌فرستد

آیدین هاشمی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 16:16
گروه موسیقی ABBA هولوگرام خود را به تور می‌فرستد - تکفارس 

توپاک شکور فقید و گروه پاپ سوئدی ABBA چه وجه اشتراکی دارند؟ به نظر می‌آید که هیچ چیز مشترکی بین آن‌ها وجود ندارد، اما به لطف واقعیت مجازی این موضوع در حال تغییر است.

گروه موسیقی ABBA که در اکتبر سال ۲۰۱۶ خبری در رابطه با برگزاری یک تور مجازی منتشر نموده بود، در روز جمعه و در یک پست در اینستاگرام تایید کرد که این  تور مجازی به زودی برگزار خواهد شد.

این گروه که از سال ۱۹۸۲ تا کنون اثر جدیدی منتشر ننموده است، انتشار چند اثر جدید را نیز به طرفدارانش خبر داده است. و به نظر می‌رسد که این آهنگ‌ها برای این تور مجازی آماده خواهند شد.

آینده‌ی کنسرت‌های موسیقی، تغییرات بسیار بزرگی را نسبت به آنچه که به آن عادت داریم به ما وعده می‌دهد. به زودی هولوگرام‌ها و صفحات نمایش غول پیکر جای اجراهای زنده را خواهند گرفت. ولی این موضوع ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که این کنسرت‌ها، واقعا کنسرت هستند؟

آبا در اینستاگرام خود نوشته است: مثل این بود که زمان ایستاده باشد و ما به یک تعطیلات کوتاه رفته باشیم. یک تجربه‌ی بی‌نهایت لذت بخش.

اما اعضای این گروه در این کنسرت‌ها که محصول همکاری NBC و BBC است، حضور فیزیکی نخواهند داشت. بلکه قصد دارند، خود دیجیتالشان را به این تور بفرستند.

هنوز کاملا مشخص نیست که درباره‌ی چه چیز دیجیتالی صحبت می‌کنیم. آیا تصویر سه بعدی سرهای آن‌ها خواهد بود که بر روی استیج حرکت می‌کنند؟ یا یک رویداد بر اساس پروجکشن خواهد بود، چیزی شبیه اجراهای Gorillaz؟ حتی پروجکشنی از مایکل جکسون نیز در مراسم بیلبورد میوزیک اواردز ۲۰۱۴ بر روی صحنه نمایش داده شده است، البته مایکل جکسون در آن زمان فوت کرده بود.

به نظر می‌آید که آبا هنوز فعال است و بنابر اعلام خودشان در حال ضبط کردن آهنگ‌های جدیدی نیز هستند. پس چه چیزی آن‌ها را از اجرای زنده بر روی استیج باز می‌دارد؟

دلیل اصلی این است که فقط نمی‌خواهند. اعضای آبا از زمان جدا شدن در سال ۱۹۸۲ تا کنون، پیشنهادهای متعددی را در رابطه با همکاری دوباره، رد کرده‌اند.

این کنسرت‌ها که در ماه دسامبر برگزار خواهند شد، توسط سایمن فولر (Simon Fuller) پدید آورنده‌ی American Idol و So You Think You Can Dance تهیه خواهند شد. بر اساس یک پست که آبا در سال ۲۰۱۶ در فیس بوک قرار داده است، این کنسرت‌ها شامل آخرین تکنولوژی‌ها در واقعیت مجازی خواهند بود. البته این پست مربوط به دو سال پیش است و هیچ جزئیات دیگری تا کنون در این باره منتشر نشده است.

اما باید ببینیم که آبا در این زمینه‌ی پر ریسک جدید چه خواهد کرد. ظاهر شدن در یک تور مجازی اقدام خطر پذیری است و بازخورد مردم به کنسرت‌های مجازی می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد. اما اگر در این زمینه موفق شوند، دستاورد بزرگی برای آن‌ها خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید