۵ نکته درباره‎ی بهره‎وری از ایلان ماسک - تکفارس 
۵ نکته درباره‎ی بهره‎وری از ایلان ماسک - تکفارس 

۵ نکته درباره‎ی بهره‎وری از ایلان ماسک

پوریا اسدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 11:49
۵ نکته درباره‎ی بهره‎وری از ایلان ماسک - تکفارس 

این چند روز برای ایلان ماسک سخت بوده است. تسلا مجبور شد تولید اتومبیل‌های مدل ۳ را متوقف کند، که باعث کاهش قیمت سهام این شرکت شد و سرمایه گذاران را نگران کرد.

در تلاش برای رسیدن به این ضرب الاجل (و اعتراض‌ها)ماسک شخصا وارد عمل شده و نظارت بر تغییرات تولیدی مدل ۳ را بدست گرفته است. گزارش شده که او روی زمین  شرکتش در فریمونت، کالیفرنیا می‌خوابد. در حال حاضر دوباره کارگران، با شرایط کاری که باعث درد، آسیب و استرس می شوند مواجه شده‌اند آن هم ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته.

بنابراین، بله، می توان گفت که روحیه‌ی ایلان دچار مشکل شده است. اما سرمایه گذاران  نباید نگران باشند، زیرا او قصد دارد که مشکلات را حل کند: برخی از نکات مثبت در مورد بهره‌ی، در یادداشت‌هایی  به کارمندان تسلا ارسال شده است. آنها باید، با توجه به دستورالعمل ماسک، از عقل سلیم خود استفاده کنند و در صورتی که مجبور باشند، از جلساتی که بهره‌وری ندارد  خارج شوند.

اگر دنبال کردن ” قانون شرکت ” به صورت بدیهی در یک موقعیت خاص مسخره است ، پس قانون باید تغییر کند.

وقتی مدیر اجرایی شرکتی با ارزش خالص حدود ۲۰ میلیارد دلار هستید، بسیار راحت است که از درب بیرون بیایید و فکر کنید که وقت خود را هدر داده‌اید. اما وقتی کارگر کارخانه هستید که “با فلز مذاب” اسپری می شوید و “توسط ماشین آلات برش داده می شوید”، کار ساده‌ای نیست .

بنابراین اجازه بدهید نگاهی به پنج بخش از توصیه‌های “عالی”  ایلان نگاهی داشته باشیم که به همان خوبی (ما قول می دهیم) به شما کمک می‌کند که به این مرد معروف که کف کارخانه‌اش می خوابد کمک کرده است.

  • کم کم شروع کنید، راه خود را به پایین پیدا کنید، و در حالی که در پایین هستید، کارها را با نشاط حفظ کنید.

چیزی که من در مورد این شرکت خسته کننده دوست دارم انتظارات کم است. جایی که به جز به سمت پایین رفتن راهی نیست.

  • این نکته را زیاد تفسیر نکنید. ما می دانیم که گاهی اوقات، شوخی کردن ممکن است به همان اندازه که ما برنامه ریزی کرده اید، نتیجه نداشته باشد.

از گفته‌خای مادرم: هر بار که از شوخی استفاده میکنم دوستی را از دست می‌دهم.

  • اگر در فکر هستید که کسب و کار خود را شروع کنید، به دنبال تشویق دیگران نباشید. ، این چیزی است که او به دانشجوی دانشگاه Draper گفته در حالیکه از او مشاوره کارآفرینی خواسته است:

یک از دوستان من یک عبارت خوب برای شروع یک کار جدید دارد: مثل خوردن شیشه است درحالیکه از لبه‌ی پرتگاه به پایین خیره شده‌اید. اگر شما برای انجام برای این کار ساخته شده‌اید، فقط آن را انجام دهید، در غیر این صورت. به همین ترتیب به این شکل به آن فکر کنید – اگر به کلمات الهام بخش نیاز دارید، “این کار را انجام ندهید!”

  • اگر می خواهید به خوبی عمل کنید، از شکیت خوردن نترسید. ایلان به شرکت Fast در سال ۲۰۰۵ می گوید:

یک تصور احمقانه وجود دارد که شکست در بین گزینه‌های ناسا نیست. شکست یک گزینه در اینجا است. اگر همه چیز شکست ناپذیر باشد، شما به اندازه کافی نوآور نیستید.

  • مشکلاتی را حل کنید که مهم هستند. به جهنم که قابل اجرا است. همانطور که ایلان در سخنرانی خود در سال ۲۰۱۲ در کلتک گفت:

از زمان پی‌پل، به خوبی می‌دانستم، برخی از مشکلاتی که احتمالا بیشترین تاثیر را بر آینده بشریت دارند، چیست؟ نه از دیدگاه “بهترین راه برای پول درآوردن چیست”، البته اشکالی ندارد، اما هدف من  “آنچه که فکر می کنم بیشترین تاثیر را بر آینده بشریت می گذارد.” بود.

ایلان ممکن است در راه اندازی راکت یا فروش شعله افکن عالی باشد، اما او بهترین سخنران انگیزشی نیست. شاید، علیرغم مدارک دقیق ما از عادت های او و وسواسش برای ساده‌ترین روال‌ها، او قدیس حامی بهره وری و موفقیت نباشد.

کارگران کارخانه تسالا نیازی به راهنمایی‌های او ندارند؛ آنها احتمالا ترحمش را بیشتر ترجیح می دهند. از این گذشته،

انسان‌ها دست کم گرفته شده‌اند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید