راننده‎ی بریتانیایی تسلا با روشن بودن حالت خودران درحالیکه روی صندلی مسافر نشسته بوده  ، دستگیر شد - تکفارس 
راننده‎ی بریتانیایی تسلا با روشن بودن حالت خودران درحالیکه روی صندلی مسافر نشسته بوده  ، دستگیر شد - تکفارس 

راننده‎ی بریتانیایی تسلا با روشن بودن حالت خودران درحالیکه روی صندلی مسافر نشسته بوده ، دستگیر شد

پوریا اسدی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 19:02
راننده‎ی بریتانیایی تسلا با روشن بودن حالت خودران درحالیکه روی صندلی مسافر نشسته بوده  ، دستگیر شد - تکفارس 

بر اساس بی بی سی نیوز یک راننده بریتانیایی  پس از اینکه یک راننده دیگر ویدیویی از او منتشر کرده که در صندلی مسافر نشسته بود ، در حالی که Tesla S 60 خود را به حالت رانندگی خودکار گذاشته بود برای خطرناک رانندگی کردن مجرم شناخته شد.

بوش پاتل نشسته در صندلی مسافر ، در حالی که رانندگی خودکار ماشینش فعال بوده در M1 در نزدیکی Hemel Hempstead در ۲۱ مه ۲۰۱۷ توسط یک راننده دیگر مشاهداه شد. پلیس هرتفوردشایر خاطر نشان کرده که این خودرو برای رانندگی در ۴۰ مایل بر ساعت تنظیم شده بوده و پاتل فرمان را رها کرده و در زمان  ترافیک سنگین در جاده در حین ارتکاب این جرم بوده است.

پاتل مجرم شناخته شده  و از  رانندگی به مدت ۱۸ ماه ممنوع شده و مجبور به پرداخت جریمه ۱،۸۰۰ پوند، با بازپرداخت ۱۰ روزه و انجام ۱۰۰ ساعت خدمات عمومی شده است. مأموران پلیس هرتفوردشایر در دادگاه ادعا کردند که او گفته است که آنچه که انجام داده، «احمقانه» بود اما هنگام مصاحبه به ویژگی‌های «شگفت انگیز» خودروش اشاره کرده است. گزارش شده  که او این ماشین را به مدت پنج ماه تا زمان حادثه در اختیار داشته است.

پلیس هرتفوردشایر به بی بی سی گفت که پاتل “به شدت بی‌مسئولیت” بوده و اقداماتش می تواند به راحتی منجر به مرگ او یا سایر رانندگان شود. یک نماینده از تسالا در دادگاه او گفت که این ویژگی به معنای جایگزینی یک راننده نیست و از این ویژگی در گذشته دفاع کرده است.

در حالی که ابلان ماسک گفته است که وسایل نقلیه تسلا تمام سخت‌افزار لازم برای اینکه بتواند به صورت مستقل رانندگی کند ،را دارد ویژگی رانندگی خودکار شرکت همچنان راه زیادی برای پیشرفت دارد تا بتواند به عنوان یک قابلیت مطمئن از آن استفاده شود. این ویژگی برای کمک به راننده طراحی شده است، در حالیکه زیاد قابل اتکا نیست: چندین تصادف شدید روی داده که در آن رانندگان از حالت رانندگی خودکار استفاده می‌کردند. تسلا در این مورد تنها نیست – یک ماشین خودران اوبر در ماه مارس یک عابر پیاده را کشته است. این حوادث شرکت‌های دیگر مانند تویوتا و انی‌وی‌دیا را وادار کرده است تا آزمایشات خود را متوقف کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید