بلکبری Athena در وبسایت TENAA روئیت شد - تکفارس 
بلکبری Athena در وبسایت TENAA روئیت شد - تکفارس 

بلکبری Athena در وبسایت TENAA روئیت شد

میر مهدی حامی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 12:56
بلکبری Athena در وبسایت TENAA روئیت شد - تکفارس 

بلکبری همواره شیوه‌ی خاص خود را در بازار گوشی‌های هوشمند پیش‌گرفته است. با وجود همه‌ی آشفتگی‌های سال‌های اخیر پیرامون این برند افسانه‌ای، این شرکت عمدتا تحت مدیریت TCL باقی مانده است. گفته می‌شود که ۸۵۰،۰۰۰ دستگاه BlackBerry Keyone به فروش رسیده است، که ممکن است به نظر زیاد نباشد، اما ظاهرا به اندازه‌ای بوده که جانشینی برای این گوشی در نظر گرفته شود.

نام “Athena“، اولین بار در ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت. اما با توجه به شباهت‌های بینظیر آن با Keyone، گمانه زنی‌ها بر آن بود که این گوشی احتمالا مدل ساختگی بر اساس نمونه‌ی اولیه Keyone باشد. با این حال، فهرست اخیر TENAA دستگاهی را نشان می‌دهد که عمدتا مسائل پیرامون این موضوع را روشن می‌کند. ظاهرا Athena واقعی است و احتمالا خیلی زود تحت عنوان Keytwo یا شاید Keyone (2018) رونمایی خواهد شد.

با نگاهی به عکس‌های جدید، به نظر می‌رسد که تفاوت‌هایی در مقایسه با رندرهای اصلی وجود دارد. به عنوان مثال، در حالی که هر دو رندر کلید راحتی بلکبری را در سمت راست نشان می‌دهند، اما شکل و موقعیت آن‌ها نسبت به دکمه پاور کمی متفاوت است. به نظر می رسد که الگوی پلاستیکی پشت دستگاه موجود در TENAA تا قسمت بالایی دستگاه وجود دارد – که تفاوتی بین این رندها محسوب می‌شود.

Dual-camera BlackBerry with QWERTY appears in renders

با این حال، این‌ها تنها جزئیات کوچکی هستند که به راحتی می‌توانند توسط پشرفت و تجدید نظر در روند طراحی توجیه شوند. همه قسمت‌های مهم در مورد Athena، و آن چیزی که طرفداران بلکبری خواهان و قدردان آن خواهند بود، هنوز هم در طراحی این گوشی وجود دارند. مانند، صفحه کلید QWERTY که کامل از نو طراحی شده اما هنوز هم اصالت خود را حفظ کرده است. و درست در بالای آن، چیزی که مشابه با صفحه نمایش‌های لمسی قبلی با نسبت ۳:۲ است. درست مانند Keyone.

با این حال، این بار در پشت گوشی، یک دوربین دوگانه نصب شده است – که برای اولین بار در گوشی‌های BlackBerry می‌باشد. رندرهای اصلی همچنین نشان دهنده‌ی یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و یک پورت Type-C هستند. متاسفانه لیست TENAA تا کنون هیچ اطلاعات سخت افزاری بیشتری را ارائه نکرده است. اما شماره مدل BBF100-4 تلفن را منتشر کرده است که با شباهت بسیار با شماره مدل BBB100-X از Keyone، به سناریوی جانشینن بودن این گوشی برای Keyone اعتبار بیشتری می‌بخشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید