آمازون در حال فشار آوردن روی سازندگان پیام‎رسان Signal به خاطر ابزار ضد سانسورشان است - تکفارس 
آمازون در حال فشار آوردن روی سازندگان پیام‎رسان Signal به خاطر ابزار ضد سانسورشان است - تکفارس 

آمازون در حال فشار آوردن روی سازندگان پیام‎رسان Signal به خاطر ابزار ضد سانسورشان است

پوریا اسدی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:30
آمازون در حال فشار آوردن روی سازندگان پیام‎رسان Signal به خاطر ابزار ضد سانسورشان است - تکفارس 

سالهاست Whisper Systems Open  از تکنیک‌های هوشمندانه برای جلوگیری از سانسور برنامه پیام‌رسان خود، سیگنال، در کشورهایی که تلاش می کنند تا اختلافات سیاسی را ساکت کنند، استفاده کرده است. با این حال، این روش‌ها آنها را به دردسر انداخته است. آمازون به OWS هشدار داده است که سیستم ضد سانسور Signal، قوانین سرویس AWS را نقض می‌کند، نه تنها ریشه‌های واقعی ترافیک آن را پنهان می کند، بلکه از یک دامنه که حق استفاده از آن را ندارد – یعنی Souq.com آمازون، استفاده می‌کند.

آمازون گفت:

این سرویس چت مجوز استفاده از دامنه اینترنتی Souq را برای هیچ هدفی ندارد.

این پیام هشدار می‌دهدکه آمازون “اگر این عمل ادامه پیدا کند،” دسترسی OWS را بلافاصله قطع می کند. OWS بدون شک با نظریه آمازون مخالف است و معتقد است که مبدا ترافیک زمانی که کاربران به سرویس آمازون وصل می شوند مخفی نمی شود. همچنین از گواهی امنیتی وب متعلق به خود استفاده می کند.

با این حال، این شرکت بیشتر نگران کمبود گزینه های جانشین قابل قبول است. AWS را برای ابزار ضد سانسور خود انتخاب کرد دقیقا به این دلیل که یکی از چند گزینه عمده‌ای بود که اجازه می داد سیگنال از هندشکینگ اطلاعاتی جلوگیری کند که ماهیت واقعی ترافیک را نشان می‌داد و سانسور را به یک هدف آسان تبدیل می‌کرد. گوگل تغییرات سیستم خود را در اوایل سال ۲۰۱۸ انجام داد که OWS را مجبور کرد سرویس های ابری خود را رها کند و آن را به سمت آمازون سوق دهد.

اگر آمازون تغییری در رویکرد خود نداشته باشد، OWS ممکن است انتخاب زیادی نداشته باشد – به نظر می‌رسد که تکنیک فعلی آن برای کشورهایی که از آن استفاده می کنند مانند مصر، عمان و امارات متحده عربی «در حال حاضر عمدتا غیرقابل تحمل» است. این به طور کامل مانع از نابودی آن نمی شود، اما با توجه به اندازه کوچک توسعه دهنده، می تواند زمان بیشتری را برای ایجاد سیستم قوی تر در بر  بگیرد. در حالی که آمازون ممکن است دلائل امنیتی معتبر داشته باشد ( به مشتریانی که قصد دارند کاربران را فریب دهند علاقه‌ای ندارد) می تواند تاثیرات جدی برای ساکنان کشورهای آسیب دیده داشته باشد که ممکن است مجبور باشند احتمال جاسوسی دولتی را قبول کنند یا بدون پیام رسانی زندگی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.