تست خراش، حرارت و خم شدن Huawei P20 - تکفارس 
تست خراش، حرارت و خم شدن Huawei P20 - تکفارس 

تست خراش، حرارت و خم شدن Huawei P20

آیدین هاشمی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 19:27
تست خراش، حرارت و خم شدن Huawei P20 - تکفارس 

Huawei P20 Pro آخرین گوشی‌ هوشمندی است که توسط Zack و در کانال یوتیوب او یعنی JerryRigEverything تحت امتحان‌های خراش، حرارت و خم شدن قرار می‌گیرد. آخرین مدل پرچم‌دار هواوی این امتحان‌ها را به خوبی شروع می‌کند، اما در پایان در بهترین وضعیت ممکن قرار نمی‌گیرد.

صفحه نمایش این گوشی تنها با قلم درجه ۶ سختی سنج موهس خراش برمی‌دارد، و کشیدن قلم درجه ۷ بر روی آن شیارهای عمیق‌تری ایجاد می‌کند. هواوی P20 Pro را با یک محافظ صفحه‌ی پلاستیکی عرضه می‌کند، اما اعلام نکرده است که از گوریلا گلس بر روی صفحه نمایش استفاده می‌شود. تنها اعلام شده است که نوع خاصی از شیشه‌ی حرارت دیده به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که این یک مشکل باشد، چرا که صفحه نمایش P20 Pro در حین امتحان خم شدن ترک برداشت. اما فقط شیشه‌ی روی صفحه نمایش ترک برداشت و پنل AMOLED زیرین سالم ماند. با این وجود باید این را در نظر گرفت که این ترک در همان جایی ایجاد می‌شود که قلم سختی سنج درجه ۷ شیار داده بود.

بنابراین شاید شیشه‌ی صفحه نمایش بدون داشتن آن شیار ترک نمی‌خورد. از طرفی دیگر تا کنون بیش از صد گوشی هوشمند تحت این امتحان خم شدن قرار گرفته‌اند و بیش‌تر آن‌ها بدون ترک برداشتن، صحیح و سالم مانده‌اند.

در امتحان حرارت، صفحه نمایش AMOLED قرار گرفته در این گوشی برای ۲۰ ثانیه دوام می‌آورد، اما بعد از آن دیگر از کار می‌افتد. البته این اتفاق برای این نوع خاص از تکنولوژی صفحه نمایش قابل انتظار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.